A lassulás rémével küzdő brit ingatlanpiacon új értékesítési fogás van megszületőben, a túlkínálattal küzdő piaci szegmensekben egyre gyakrabban az épület történetével szeretnék a potenciális vevők érdeklődését felkelteni. Az épület különlegességének hangsúlyozása magában rejti az emocionális kötődés lehetőségét, amely döntő súllyal bír egy ingatlan megvásárlásakor.
Egy korábban megjelent felmérés szerint az ingatlanvásárlók alig fél perc alatt döntenek arról, hogy megveszik-e az ingatlant. A Pénzcentrum által megkérdezett hazai szakértők szerint a vásárló valóban gyorsan dönt, ám sokkal inkább arról, hogy kizárja-e az adott lakást vagy házat a potenciális ingatlanok sorából.
A lakás történelmi "jelentőségének" hangsúlyozása már az érdeklődés felkeltésekor is az eladók segítségére lehet, ám sokkal inkább a későbbiekben, vagyis a végső választásnál jelenthet előnyt, hogy van mihez kötni az adott ingatlant. Az ingatlantörténetben és értékesítésben egyaránt jártas szakemberek szerint egyáltalán nem kell nagy dologra gondolni.
Elég, ha az ingatlan valamilyen módon kapcsolódik a helyi vagy nemzeti történelemhez. A britek példaként egy kenti családi házat hoztak fel, melyben korábban Winston Churchill sofőrje lakott. Az eladóknak még mindig megvan a híres miniszterelnök egyik utazókabátja és kalapja. A ház emellett az első világháborúban a légierő szállásaként funkcionált, korábban pedig a híres német zeneszerző Mendelssohn lányának megözvegyült férje lakott itt.
Az eladók jelentős pluszt remélnek a fáradtságos munkától, amelyet a ház történetének felkutatása jelentett, az ingatlanszakértők szerint egyáltalán nem alaptalanul. Az emocionális kötődés általában nem csak az értékesítési idő lerövidülésében mérhető, de súlyos fontokban is.
A helyi ingatlanregiszterek, képtárak segítséget nyújthatnak a kutatásban, illetve a bizonyításban abban az esetben, ha családi anekdotaként keringenének történetek arról, hogy milyen híres eseményhez, személyhez köthető valamilyen módon az adott épület, telek, környék. Az ingatlantörténetben rejlő lehetőséget felismerő ingatlanügynökségeknél azonban már van olyan munkatárs, aki kifejezetten ezzel a területtel foglalkozik.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Egy lakás múltjában fellelhető érdekesség a magyar ingatlanszakértők szerint is hozzájárulhat az értékesítés felgyorsulásához, így mindenképpen érdekes a marketingeszközök közé bevenni azt. Budapesten a lakásállomány körülbelül 40 százaléka épült 1945 előtt, így bőven akad olyan belvárosi társasház, vagy budai villa, melynek története magát az épületet még érdekesebbé teszi.
A történeti érdekességek ott jelenthetnek igazi előnyt, ahol még nem tisztázott vagy széles körben ismert a kapcsolat a történelmi esemény, személy és az épület között, akár a fővárosról, akár vidéki családi házról, kúriáról legyen szó.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal