8 °C Budapest

Jazz-re drágul a lakás?

Pénzcentrum
2006. március 30. 07:10

Sorozatban olvashatunk arról szóló elemzéseket, hogy mennyire beállt az ingatlanpiac, milyen nehéz túladni a lakásokon és ez várhatóan az árakban is tükröződik majd. Ezek a tanulmányok nem ritkán ellentmondanak egymásnak, az azonban biztos, hogy a legtöbb ingatlanját áruló nem számíthat arra, hogy napokon belül elözönlik az egymásra licitáló vásárlók. Vannak persze trükkök, melyekkel kicsit felpörgethetjük a folyamatot, sőt magasabb árat harcolhatunk ki. A következőkben ezekből adunk ízelítőt!

A tengerentúlon külön ágazattá fejlődött az ún. staging, mely gyakorlaitlag arról szól, hogy a túlkínálatos piacon, a lakásunkba betévedő vevőt lenyűgöző összhatás fogadja, hogy minél előbb a mi ingatlanunk mellett döntsön. Ez a tereprendezés természetesen annál népszerűbb, minél inkább lassul az ingatlanpiac.
A StagedHomes.com szakértője szerint a siker kulcsa egyértelműen az, hogy termékként tekintsünk az ingatlanunkra. A cég alapítója az elmúlt 33 év alatt több mint 5,000 lakás értékesítésében segédkezett és tapasztalatai szerint a staging szerepe kiemelkedő a sikeres tranzakcióknál.
Egy Seattle-i ingatlan például több mint 9 hónapja volt a piacon 1.4 millió dolláros irányáron amikor tulajdonosa úgy döntött, szakértő segítségét kéri az eladás felgyorsítása érdekében. A staging szolgáltatás 8,000 dollárba került (az átlagos költség azonban 3,200 dollár körül mozog), 3 héttel később azonban 1.9 millióért kelt el a lakás.
Szakértők szerint a szolgáltatás igénybevétele az USA-ban 7 napra csökkenti az átlagos 45 napos ingatlan eladási időt. Lássunk néhány egyszerű trükköt!
Alaposan takaríts ki!
Aki állt már a vásárlói oldalon, az cseppet sem értékeli le ezen pont fontosságát. Egyszerűen olyan lakásokat látogathatunk végig fővárosunkban, hogy a kedvünk is elmegy az egésztől. Alapesetben a takarításnak nem kellene befejeződnie a porszívózással és portörléssel, de sok hazai vevő talán már ezzel is megelégedne...
Tartsd be a kosárlabda-szabályt!
Fontos, hogy a lakásnak (eladás előtt) nem a mi kényelmünket kell szolgálnia, hanem kistafírozott termékként kell díszelegnie az érdeklődők előtt. Tehát: hüvelykujj-szabályként elmondható, hogy minden kosárlabdánál kisebb méretű tárgyat el kell távolítani a szobákból.
A potenciális vásárlók nem a számunkra kedves kacatokra kíváncsiak, nem a saját egyéniségünk tükröződését szeretnék a lakásban látni, hanem saját képükre akarják azt alakítani.
Ügyelj a falak színére!
Az egzotikus, piros étkeződre és lila hálódra valószínűleg kevesen lesznek vevők, nem árt inkább "természetes", világos színekbe öltöztetni a szobákat, hogy a vásárlónak ne kelljen rögtön festéssel kezdenie, ha nem akarja. A világos színek ráadásul tágasabb hatást keltenek.
Rendezkedj!
Nem éppen vonzó, ha a szobák túl zsúfoltak, bútorraktár érzetét keltik. Igyekezzünk minél több berendezési tárgyat kivinni a helyiségekből, hogy az érdeklődő gondolatban a saját képére formálhassa a teret, amit így már lát is...
Az utolsó pillanat is fontos!
Amint az ingatlanügynök leparkol a ház előtt a potenciális vásárlóval, nem árt néhány dolgot ellenőríznünk a tökéletes összhatás érdekében. Nem túl előnyös, ha színültig telt szemetesek, látható helyen tárolt szennyeskupac és nyitott WC-tető várja a vevőt. (Ez utóbbi állítólag többmillió dolláros ingatlanok tulajdonosainál is gyakori hiba.)
A lakást legalább részlegesen világítsuk ki és tegyünk be valami lágy jazz-t, ettől ugyanis szakértők szerint megjön a vásárlási kedv.
Ha úgy érezzünk, hogy egyedül nem boldogulunk, kérjük szakértő segítségét! Csak nehogy olyan jól sikerüljön az átalakítás, hogy el se akarjunk költözni...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem