Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Hónapok óta elérhetetlen a Nyugdífolyósító Igazgatóság ügyfélszolgálata, rengetegen panaszkodnak amiatt, hogy hiába hívják a honlapon közzétett telefonszámokat, sokszor hetekig kell próbálkozni, míg végre sikerül ügyintézővel beszélniük. Többen számoltak be arról is, hogy az általuk küldött e-mailekre nem érkezik válasz. Kerestük az ügyben az illetékes Magyar Államkincstárat, amely szerint nincs semmilyen probléma az ügyfélszolgálattal.
- írja valaki a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság értékelésénél. A szervezet a Google-on 1,7 csillagot kapott (az 5-ből) , ami nem kifejezetten számít jónak.

Más valaki a következőről számolt be:
Vagyis ha valakinek olyan kérdése vagy problémája lenne, amiben a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság tudna segíteni, úgy tűnik, felesleges telefonon vagy e-mailen próbálkoznia, az ügyfélszolgálat ugyanis gyakorlatilag elérhetetlen, az alapvető feladatát nem képes ellátni. A szervezettel kapcsolatban a Facebookon is sokan panaszkodnak. A közösségi oldalon 1,9-es értékelést kapott (az 5-ből) a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság, amely 2017. november 1-től az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósággal (ONYF) együtt a Magyar Államkincstár (MÁK) szervezetébe olvadt bele.

Dr. Farkas András nyugdíjszakértőt is sokan keresték meg az utóbbi időben azzal a problémával, hogy a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság gyakorlatilag elérhetetlen. A probléma pedig nem újkeletű.
- mondta a nyugdíjszakértő. Arra a kérdésre, mit tehetnek azok, akiknek késik a nyugdíjmegállapítás, esetleg nem kapták meg a 0,5 százalékos nyugdíjnövelést (ami tavaly január óta automatikus, nem kell kérvényezni, és elvileg könnyebbséget jelentene, mégis, rengetegen nem kapták meg a nekik járó plusz pénzt), azt válaszolta, nincs más megoldás, be kell menni személyesen Budapesten az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz, a Fiumei útra, vidéken pedig a kijelölt járási hivatalokba.

Persze a személyes ügyintézés sem egyszerű, sokszor egész napos elfoglaltságot jelent, hiszen sorszámot kell húzni, várakozni kell. Dr. Farkas András ezért azt javasolja, a Magyar Államkincstár Nyugdíjbiztosítás szakmai aloldalán foglaljanak időpontot azok, akik úgy döntenek, elég volt a várakozásból és személyesen intézik inkább a dolgokat.
Arra a kérdésre, hogy tehetnek-e panaszt a pórul járt állampolgárok, és ha igen, hol, azt válaszolja, amíg nincs jogszabálysértés, márpedig a csúszás nem az, semmit sem lehet tenni. Ráadásul az új közigazgatási eljárási törvény is a hivatalt védi. Idén egyébként az ügyintézési idő is eleve hosszabb lett, 30 nap helyett már 60 nap áll a szervezet rendelkezésére a nyugdíj megállapításához.
- mondta. Hogy ez miért van így? Mert a nyugdíjmegállapítás évében hatályos valorizációs szorzókat az adott év márciusában megjelenő kormányrendelet határozza meg - mondta a szakértő, hozzátéve, ha valakinek valóban sürgős elintéznivalója lenne, a legjobban akkor jár, ha bemegy személyesen.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Google-értékelések alapján a személyes ügyintézés egyébként jól működik, volt, aki kiemelte az egyik ügyintéző kedvességét,udvariasságát és segítőkészségét. Kerestük az ügyben az illetékes Magyar Államkincstárat, hogy megtudjuk, mi a lassú ügyintézések oka, és hogy miért elérhetetlen az ügyfélszolgálat. Hiába hívtuk a sajtóosztályt, napokig nem tudtuk őket elérni, viszont válaszoltak az általunk küldött e-mailre, amiből úgy tűnik, az Államkincstár szerint tökéletesen működik az ügyfélszolgálat.
- írták. Azzal kapcsolatban, hogy miért nem válaszolnak az állampolgárok által küldött e-mailekre, a következőt válaszolták:
Arra pedig, hogy hogyan lehet panaszt tenni, ha valaki nem elégedett az ügyfélszolgálat szolgáltatásaival, közölték, "a hivatal munkatársai csak a konkrét ügy ismeretében és a szükséges adatok birtokában tudnak érdemi választ adni".
Mi is próbáltuk hívni az ingyenes zöld számot, a diszpécser a kapcsolás előtt bemondja, 9 és 14 óra között várhatóan hosszabb várakozási irőre kell számítani, mert a legtöbben ebben az időpontban telefonálnak. Mi szerdán délután hívtuk a 06-80-204-884-as számot, és a hívástól számított 3. percben kapcsolták az ügyintézőt. A nyufig@onyf.allamkincstar.gov.hu e-mail címre küldött levelünkre is rövid időn belül megérkezett az automatikus válasz.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








