Egy parlamenti képviselő a nyugdíjasok szervezetének kérésére több fontos kérdést intézett a kormányhoz.
A KSH szerint februárban 43,3 százalékos volt az élelmiszerek inflációja, ezzel szemben a nyugdíjasok leggyakrabban vásárolt termékei 48 százalékos áremelkedést mutattak egy év alatt. A nyugdíjas szervezetek változást szeretnének - írja az atv.hu. Karácsony Mihály, a Nyugdíjas Parlament Országos Egyesület elnöke a a csatorna Start című műsorában azt mondta: a KSH élelmiszercsomagjában 30-32 termék van, ezek között van jó pár olyan, amely döntően a nyugdíjasok kosarába kerül - például a kenyér, a tojás vagy a tejtermékek -, ezek pedig jóval nagyobb mértékben emelkednek.
A műsorban Herczog László, a NYUSZET Tanácsadó testületének elnöke hangsúlyozta: bebizonyosodott, hogy az árstop nem működik, hiszen a többi terméknek szinte észrevétlenül megemelik az árát. Amit a nyugdíjasok az árstopon nyernek, a többi terméken elveszítik.
Arról is szó esett, hogy mintegy félmillió nyugdíjasnak napi problémát jelent a megélhetés, az ő nyugdíjuk 100 ezer forint alatt van. Bár év elején a nyugdíjasok 15 százalékos korrekciót kaptak, ez a kis nyugdíjból élők számára sokkal kevésbé jelent segítséget. Karácsony Mihály szerint ha nem az inflációhoz, hanem a béremelkedéshez indexálnák a nyugdíjakat, akkor a jelenlegi nyugdíjak akár 25-30 százalékkal is magasabbak lehetnének - hangzott el a műsorban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








