Nyugdíjemelés, 13. és 14. havi juttatás, munkavégzés nyugdíj mellett: mutatjuk, mi marad és mi változik 2026-ban.
A megkérdezettek 75 százaléka szerint az állam feladata a tisztességes időskor biztosítása, öt éve még csak az emberek 61 százaléka vélekedett így - írja pénteki számában a Világgazdaság egy banki legutóbbi felmérésére hivatkozva.
A megtakarítási hajlandóság annak ellenére csökkent, hogy a makrogazdasági helyzet kedvezőbb, ám az alacsony kamatok, úgy fest, inkább fogyasztásra ösztönzik a polgárok többségét az OTP Öngondoskodási Indexe szerint - olvasható az újságban.
Tetemes a megtakarítással nem rendelkezők száma, ami azt jelenti, hogy nőtt a vagyonkoncentráció. A nyugdíjakkal kapcsolatban kiderült: a megkérdezettek háromnegyede kiszámíthatatlannak tartja pénzügyi helyzetét, s csak 17 százalék az, aki vállalja, hogy havonta félretesz bizonyos összeget 71 éves koráig. A válaszadók 73 százaléka véli úgy, hogy nem lesz elég az állami nyugdíja, mégis, 34 százalékuk szerint kizárólag a nyugdíjából fog megélni - írja a lap.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








