A részvénypiac forgalma 52,9 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
Részvényenként 1700 forint, összesen 3,460 milliárd forint osztalék kifizetésről döntött a Zwack Unicum Nyrt. közgyűlése szerdán - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. Az osztalék részvényarányos kifizetése 2023. július 26-án kezdődik. Az 1700 forintos részvényenkénti osztalék a névértékre vetítve 170 százalékos osztalékszintet jelent, a szerdai árfolyammal számolva pedig mintegy 9,5 százalékos osztalékhozamnak felel meg.
A szerdai közgyűlésen a részvényesek jóváhagyták a társaság 2022-2023-as üzleti évének pénzügyi beszámolóját. A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 35,364 milliárd forint volt a 2022. április 1-jétől 2023 március 31-ig tartó üzleti évben, a bővülés 10,7 százalékos az egy évvel korábbihoz képest. A nettó árbevétel (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélkül) 15,8 százalékkal 21,215 milliárd forintra emelkedett. A belföldi értékesítés 14,2 százalakkal nőtt, ezen belül a saját termelésű termékek nettó árbevétele 12,1 százalékos emelkedéssel 12,937 milliárd forintra gyarapodott.
A prémium termékek árbevétele 11 százalékkal, a minőségi termékeké 16 százalékkal emelkedett. Az export árbevétel 2,337 milliárd forintot ért el tavaly, amely 10,4 százalékkal haladja meg az előző évit. A működési eredmény 3,868 milliárd forint lett, amely 215 millió forinttal meghaladja az előző évit, az adózott eredmény 7,8 százalékkal 3,448 milliárd forintra emelkedett.
A 2023-2024-es üzleti évre a társaság "jelenlegi bizonytalan, folyamatosan változó piaci környezetben" 2 milliárd forintos nettó nyereséggel számol. A Zwack részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik. Szerdán kora délután a vállalat papírjaival 0,8 százalékkal az előző napi záróérték alatt, 19 100 forinton kereskedtek. Az elmúlt egy évben a Zwack-papírok legmagasabb ára 19 300 forint, a legalacsonyabb 16 000 forint volt. A Zwack Unicum Nyrt. 50 százalék plusz 1 részvénye a Zwack és az Underberg család közös cégének tulajdonában van, a részvények 26 százalékát a Diageo csoport birtokolja, a többi részvényen mintegy 2900 intézményi és magánbefektető osztozik.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








