Költségvetési csalási ügybe keveredett a neves sportolók tulajdonában lévő Champs Sziget Kft., amely a Margit-szigeti szabadtéri pubot üzemelteti.
Ingyenes számlázó program is segíti a vállalkozásokat.
2018 július elsejétől éles üzemben fogadja a vállalkozások számláinak adatait az Online Számla rendszer. A korábbi adatszolgáltatástól eltérően a legalább 100 ezer forint áfatartalmú számlák adatainak kell beérkezniük a NAV-hoz egy olyan felületen keresztül, amely egyebek mellett ingyenes számlázó programmal is segíti a vállalkozásokat.
Július elsejétől minden olyan számláról, amelynek belföldi adóalanyra áthárított áfatartalma minimum 100 ezer forint, adatot kell küldeni a NAV-hoz. Ez számlázó programmal a legegyszerűbb, mert így az adatküldés emberi beavatkozás nélkül, gépek közötti kommunikációval zajlik.
Mivel a kézzel kiállított számlák adataira is vonatkozik a szabály, a NAV egy olyan számlázó programot tesz hozzáférhetővé, ami segíthet az átállásban a számlatömbről és a manuális feltöltésről az egyszerű számlázásra és az automatikus adatküldésre, ha nem rendelkezik saját megfelelő programmal. Ez, az Online Számlázó elsősorban a kis- és középvállalkozások számára lehet előnyös. Annak a vállalkozásnak, amelynek számlázó programja biztosan alkalmas a szabályos adatküldésre, nem kell váltania.

A kötelező adatszolgáltatáshoz regisztrálni kell a NAV honlapjának Online Számla aloldalán. A regisztráció minimum egy elsődleges és egy technikai felhasználó rögzítését jelenti. A művelet után minden olyan egyedi információ eljut a vállalkozáshoz, amely szükséges a rendszer használatához.
Az Online Számla rendszer nemcsak azt jelenti, hogy a NAV a beérkezett adatok elemzéséből következtetéseket vonhat le, hanem azt is, hogy a vállalkozások lekérdezhetik és szabályosan archiválhatják számláikat. Számlázó programmal mindez automatikusan, többlet adminisztráció nélkül megtörténik.
A cégek képviselőinek ügyfélkapus tárhelyükön már megtalálják a NAV teendőkről szóló tájékoztató levelét.. Az információk eléréséhez célszerű ellenőrizni a tárhelyhez való hozzáférést, illetve annak, aki ilyennel nem rendelkezik, érdemes mielőbb ügyfélkaput nyitnia.
Részletek a NAV Online Számla aloldalán.
(x)
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








