A CoinCash a Revoluthoz hasonlóan felfüggeszti minden szolgáltatását Magyarországon a hazai kriptoszabályozás miatt.
Az elmúlt években folyamatosan nőtt és idén újabb csúcsott döntött a magyar családok megtakarítási képessége. A fejlődés megkérdőjelezhetetlen, további növekedés várható, de vajon mibe teszik a pénzüket a magyarok a kedvezőtlen hozamkörnyezetben?
Miközben a hazai lakosság nettó pénzügyi vagyona folyamatosan növekedett az elmúlt öt évben, a lakosság megtakarítási képessége, a megtakarítók aránya érezhetően csökkent a gazdasági válságot követő időszakban. Arányuk a 2006-os 27 százalékról a 2014-es évben 15 százalékra csúszott vissza, ami a gyakorlatban azt is jelentette, hogy egy szűkebb réteg növelni tudta megtakarításait, miközben a többség - ha egyáltalán képes volt - egyre kevesebbet tudott félretenni. Ez a kedvezőtlen trend fordult meg 2015-ben, a megtakarítók aránya ismét emelkedni kezdett, és elérte a 18 százalékos szintet.
- mondta Schauermann Péter, a GfK pénzügykutatási szakembere. Az MNB adatai szerint az összes háztartás által kezelt pénzügyi vagyon folyamatosan emelkedik, így a megtakarítók arányának emelkedése a háztartások leszakadásának megállását jelzi. Viszont továbbra is érezhető eltérés mutatkozik a megtakarítási képességben a lakóhely típus szerint.
A változások nem csak a megtakarítási képesség terén jelentkeznek, hanem a megtakarítási célok is eltérő képet mutattak 2015-ben.
- Bár a váratlan eseményekre való felkészülés továbbra is a legfontosabb megtakarítási cél a magyar lakosság körében, ennek jelentősége folyamatosan csökken.
- A nyugdíjas évekre, valamint a gyerekek jövőjére való felkészülés fej-fej mellett versenyeznek a második helyért.
- Trendszerűen emelkednek a lakásfelújítással és lakásvásárlással kapcsolatos megtakarítási célok.
- Az autóvásárlás céljából megtakarítók aránya - ha minimálisan is, de - szintén növekedett.
- Egyre kevesebben takarékoskodnak konkrét cél nélkül, ami a tudatosság növekedésére is utalhat.
A növekvő megtakarítási és fogyasztási lehetőségekre utal, hogy a lakosság körében kevesebben érzik szükségét, hogy felkészüljenek váratlan
eseményekre. Viszont egyre többen gondolkodnak lakásfelújításban valamint lakásvásárlásban akár befektetési céllal - ami a GfK festék- és építőanyag-piaci adatainak fellendülése és a lakástakarékpénztári termékek használata is jelez.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2014-ben a lakosság csupán 5 százaléka rendelkezett lakástakarék pénztári szerződéssel, ezzel szemben 2015-ben már 13 százalék, 2016 első félévében pedig a használók aránya elérte a 15 százalékot. Bár az LTP-k terjedése lassulni látszik 2016 első félévében, a lakástakarék pénztári termékek iránti érdeklődés további növekedésére lehet számítani a következő években. Ennek oka, hogy a piacon kevés a biztonságos és magasabb hozamot nyújtó konstrukció. A felhasználók számának növekedése mellett valószínű, hogy a már szerződött ügyfelek növelni fogják befizetéseiket.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








