Péntek délelőtt folytatódott a forint hét eleje óta tartó erősödése, az euró jegyzése 365 forint alatt maradt.
Szerdán benyújtották a Quaestorosok kárrendezéséről szóló törvényt, amely rendezheti a károsultak követeléseit. A korábbi várakozásokkal ellentétben van, akit kizárnak a kártalanításból. Meddig kell jelentkeznie a károsultaknak a pénzükért?
Szerdán délután benyújtották a Quaestor törvény javaslatát, amely már az Alkotmánybíróság szűrőjén is átmehet.A törvényjavaslat értelmében azokra a károsultakra terjedhet ki a kárrendezés, akik olyan befektetési szolgáltatókkal álltak kapcsolatban, akik a bróker jelleget, a szabályozott piaci szereplői státuszt kihasználva, a cégcsoport tagja által kibocsátott, tehát mintegy "saját" kötvénnyel okoztak kárt a befektetőknek, csorbítva ezzel a pénzügyi szektorral szemben fennálló közbizalmat
- olvasható a javaslatban. Ez azt jelenti, hogy csak a kötvényt kibocsátó cégek, cégcsoportok károsultjait kártalaníthatja az alap, tehát a Quaestor-károsultakra és a Hungária kötvényeseire érvényes, de a Buda-Cash botrány érintetteit nem kártalanítják a külön alap segítségével.
Mit kell tudni a kártalanításról?
- A törvényjavaslat a Kárrendezési Alapot hozza létre, amely feladat lesz a kártalanítás.
- A károsultaknak 2016. február 15-ig kell benyújtaniuk a kérelmüket, amiben meg kell adni a kötvények pontos adatait, erről március 31-ig dönt a Kárrendezési Alap és tájékoztatást nyújt az ügyfeleknek. Ezután pedig 60 napon belül megtörténik a kártalanítás, a folyamat nagyjából május végéig lezárul.
- Az alap tevékenységét az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) végzi.
- Az alap saját forrásból, a jegybanktól, bankoktól felvett kölcsönből, kötvénykibocsátásból és egyéb bevételekből fizetheti a kártalanítást.
- A kártalanítás felső határa 30 millió forint lehet, de nem feltétlenül a teljes összeget kapja meg az ügyfél, ugyanis a kártalanítás összegéből le kell vonni a korábban elért hozamokat, és a befektetőnek önrészt is kell vállalnia.
- A visszatérítendő összegből először levonják a hozamot. Az így számított összegből le kell vonni a BEVA által nyújtott kártalanítást.
- Az önrészt sávosan határozzák meg. 3 millió forintig nem kell önrészt vállalni, 3 millió felett pedig 11 százalékos az önrész mértéke.
NEKED AJÁNLJUK
FRISS HÍREK
Több friss hír
FRISS TŐZSDEHÍREK
Több friss hír
október 9. 13:32
Megtáltosodott a forint: kulcsszint alá bukott az euró, de máris lesben áll a dollár
október 9. 10:38
Hatalmas fordulat az OTP-nél a csütörtöki zuhanás után, Elon Musk közben kivégzi a telekomcégeket
PC BLOGGER & PODCASTER
Portfolio Checklist
2026. október 9. 16:54
Media1
2026. augusztus 23. 20:00
Bankmonitor | 2026. október 9. 16:48
A KSH szerint 2025-ben az átlagos nyugdíj a nettó átlagkereset 51%-a volt. A saját nyugdíjad azonban...
Holdblog | 2026. október 9. 09:41
A piacok gyakorlatilag minden szinten ignorálják, hogy tovább tart ez a háború, mint azt korábban go...
ChikansPlanet | 2026. október 9. 08:00
Az elmúlt időszakban több helyen találkozhattunk ugyanazzal a fordulattal: egy élőhely, egy ökoszisz...
KonyhaKontrolling | 2026. október 9. 07:45
Reklám Pár hete már írtam a K&H Értékpapír változásairól, amivel újat mutatott a TBSZ- és a befe...
Erről ne maradj le!
-
Drága a szolgáltatás, rossz a munkahely, mégsem váltasz? Mondd el, mi tart vissza!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
EZT OLVASTAD MÁR?

Pénzcentrum | 2026. október 9. 17:02

Pénzcentrum | 2026. október 9. 16:03

Agrárszektor | 2026. október 9. 16:31




