17 °C Budapest
Sok fiatal elbénázza ezt 30 év alatt

Sok fiatal elbénázza ezt 30 év alatt

2015. május 4. 13:00

A húszas éveikben járó fiatalok leginkább fiókokban és személyes ügyfélszolgálatokon szeretnék pénzügyeiket a jövőben is intézni. Bár e korosztály digitalizálódása nagyfokú, pénzügyi ismereteik - szüleikéhez hasonlóan - alacsony szinten áll, ezért előnyben részesítik az ügyintézővel, tanácsadóval folytatott személyes találkozót az egyes banki, illetve biztosítási termékekről való tájékozódás alkalmával - derül ki a GfK Digital Connected Consumer kutatásából.

Az Y generáció, azaz a 20-29 évesek, a pénzügyi szektor számára kiemelten fontos célcsoportot jelentenek, hiszen ők az "új ügyfelek", akik pár éve már dolgoznak, vagy a közeljövőben lépnek be a munkaerőpiacra, így komoly üzleti potenciált jelentenek. A KSH 2011-es népszámlálási adatai szerint az Y generáció tagjai egy jelentős, 1,2 millió fős csoportot tesznek ki, és bár közülük majdnem minden ötödik személy még tanul, tízből hatan már munkába álltak, jellemzően most kezdték karrierjüket építeni, ugyanakkor saját jövedelemmel és megtakarítási célokkal rendelkeznek.

Az Y generáció tagjai magas fokon digitalizáltak: 88 százalékuk használja az internetet a GfK Omnibusz adatai szerint. Ők már úgy nőttek fel, hogy gyermekkorukban a mobiltelefon és az internet mindennapos kommunikációs eszközöknek számítottak, szinte egyszerre tanultak meg járni és a világhálót használni, épp ezért a szolgáltatókkal szembeni "digitális elvárásaik" is magasabbak. Mindez komoly kihívást jelent a bankoknak és biztosítóknak az Y generáció tagjaival kapcsolatos kommunikáció, elérés, ügyfélkiszolgálás és problémakezelés területén. Fontos kérdés, hogy a fiatalok mennyiben szeretnék más módon, más csatornákon keresztül banki és biztosítási ügyeiket intézni, mint a náluk idősebb "érettebb generációk tagjai"?

A GfK Digital Connected Consumer kutatása szerint a 20-29 éves fiatalok a leginkább továbbra is személyesen - a fiókban, call centerben vagy pénzügyi tanácsadók segítségével - tájékozódnának pénzügyi termékekről, nyitnának számlát, igényelnének hitelt, illetve vásárolnának életbiztosítást.

A banki termékekkel kapcsolatos információszerzés során a bank valamely személyes csatornáját megkerülhetetlennek véli a fiatalok többsége, azaz a fiókot/tanácsadót/call-centert jelölték mint preferált csatornát az Y generáció tagjai legalább 49 százalékos arányban. Egyedül a bankszámlanyitás előtti információkeresés esetében részesíti előnyben minden harmadik fiatal az online platformokat.

A fiatalok jelentős része a banki termékeket is valamilyen személyes, offline ügyintézési csatornán keresztül venné igénybe bankjánál. Bankszámla-szerződését a fiatalok közel háromnegyede leginkább személyesen kötne, a hiteligénylés és a befektetési alapok, értékpapírok vásárlását is a fiatalok kétharmada intézné elsősorban személyesen. Az online egyébként könnyen végezhető betétlekötés esetében is a fiatalok többsége (59 százalék) érvelt a személyes ügyintézés mellett.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A biztosítási termékekkel kapcsolatban az online ügyintézési csatornákat már nagyobb mértékben választják a fiatalok, mint a bankok esetében. Az autóbiztosítások és utasbiztosítások "digitalizálódása" érezhetőbb, a fiatalok legalább negyede leginkább valamilyen internetes csatornában kötné ezeket a biztosításokat - legnagyobb arányban igaz ez az utasbiztosításokra, amelyeket majdnem minden harmadik fiatal legszívesebben az interneten vásárolna. Lakás- és életbiztosítási termékeket csupán a fiatalok ötöde kötne a világhálón, és e téren is minden második megkérdezett a személyes csatornához ragaszkodik.

 

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2022. május 23. 20:00
A magyar reklámipar egyik legendájáról, a négy évvel ezelőtt elhunyt Sas István reklámfilmesről, rek...
Kiszámoló  |  2022. május 23. 16:01
Nemcsak a tőzsdén alakult ki kisebb pánik az árfolyamok esése miatt, a kriptopénzek rajongói is nehé...
Összkép  |  2022. május 23. 14:31
Hét éves lett az Összkép. Ez volt az az év, ilyenkor még volt COVID, de már túlléptünk a karanténon...
Holdblog  |  2022. május 23. 12:12
Az orosz-ukrán háború nyomán fellépő nyugati szankciók hatására rövid távon jelentősen romlottak az...
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 23. hétfő
Dezső
21. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?