Ma már oly sok banki szolgáltatás, hitellehetőség és egyéb banki konstrukció található a piacon, hogy el sem tudunk igazodni közöttük. Ennek egyik oka az, hogy a pénzügyi kultúra oktatására - rövid idővel ezelőttig - senki sem helyezett hangsúlyt.
Pedig már gyermekkorban fontos lenne megtanulni, hogy miért érdemes takarékoskodni, mire kell odafigyelni, hogyan osszuk be a "zsebpénzünket".
Németországban például 6 milliárd euróval rendelkeztek a gyerekek csak 2008-ban, egyre nagyobb szabadságot kapva abban, hogy mire költhetnek. Magyarországon a 8-14 éves korosztály átlagosan 3 300 forint zsebpénzt kap havonta, ami azt jelenti, hogy éves szinten mintegy 33 milliárd forint fölött rendelkeznek a gyerekek - azt nem számítva, hogy a családi vásárlásokba is beleszólnak. "Fizetésüket" többnyire édességekre, üdítőkre, ruhákra és mobiltelefonokra költik. Nyilvánvaló, hogy ekkora összegből nehéz megtakarítani, de már a kis lépések is sokat számítanak.
A CIB Bank, amely a Szia Szimba Program keretében a tudatos pénzkezelésre tanítja a gyermekeket, most a beiskoláztatásukhoz is hozzájárul. Azok a 6-14 év közötti nebulók, akik csatlakoznak a programhoz, szüleik pedig most nyitnak CIB Classic Magánszámlát vagy CIB Online Számlacsomagot (bankkártyával), és jövedelmüket erre a számlára érkeztetik, ott a gyermekek ajándék tolltartót kapnak, tele írószerrel, szüleik pedig 5 000 forint értékű ajándék utalványhoz juthatnak.
Több mint 775 000 általános iskolás ül ma vissza a padokba, csaknem százezren pedig először lépik át az iskolák kapuit. Habár a kormány mintegy 7 milliárd forinttal támogatja az ingyenes, illetve kedvezményes tankönyvellátást, a beiskoláztatás így is jelentősen megterheli a családi kasszát: átlagosan 30 000 forintba kerül egy-egy nebuló tanévkezdése, így a CIB Banktól kapható 5 000 forint számottevő segítséget jelenthet a szülők számára.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


