Ma már oly sok banki szolgáltatás, hitellehetőség és egyéb banki konstrukció található a piacon, hogy el sem tudunk igazodni közöttük. Ennek egyik oka az, hogy a pénzügyi kultúra oktatására - rövid idővel ezelőttig - senki sem helyezett hangsúlyt.
Pedig már gyermekkorban fontos lenne megtanulni, hogy miért érdemes takarékoskodni, mire kell odafigyelni, hogyan osszuk be a "zsebpénzünket".
Németországban például 6 milliárd euróval rendelkeztek a gyerekek csak 2008-ban, egyre nagyobb szabadságot kapva abban, hogy mire költhetnek. Magyarországon a 8-14 éves korosztály átlagosan 3 300 forint zsebpénzt kap havonta, ami azt jelenti, hogy éves szinten mintegy 33 milliárd forint fölött rendelkeznek a gyerekek - azt nem számítva, hogy a családi vásárlásokba is beleszólnak. "Fizetésüket" többnyire édességekre, üdítőkre, ruhákra és mobiltelefonokra költik. Nyilvánvaló, hogy ekkora összegből nehéz megtakarítani, de már a kis lépések is sokat számítanak.
A CIB Bank, amely a Szia Szimba Program keretében a tudatos pénzkezelésre tanítja a gyermekeket, most a beiskoláztatásukhoz is hozzájárul. Azok a 6-14 év közötti nebulók, akik csatlakoznak a programhoz, szüleik pedig most nyitnak CIB Classic Magánszámlát vagy CIB Online Számlacsomagot (bankkártyával), és jövedelmüket erre a számlára érkeztetik, ott a gyermekek ajándék tolltartót kapnak, tele írószerrel, szüleik pedig 5 000 forint értékű ajándék utalványhoz juthatnak.
Több mint 775 000 általános iskolás ül ma vissza a padokba, csaknem százezren pedig először lépik át az iskolák kapuit. Habár a kormány mintegy 7 milliárd forinttal támogatja az ingyenes, illetve kedvezményes tankönyvellátást, a beiskoláztatás így is jelentősen megterheli a családi kasszát: átlagosan 30 000 forintba kerül egy-egy nebuló tanévkezdése, így a CIB Banktól kapható 5 000 forint számottevő segítséget jelenthet a szülők számára.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








