Ma már oly sok banki szolgáltatás, hitellehetőség és egyéb banki konstrukció található a piacon, hogy el sem tudunk igazodni közöttük. Ennek egyik oka az, hogy a pénzügyi kultúra oktatására - rövid idővel ezelőttig - senki sem helyezett hangsúlyt.
Pedig már gyermekkorban fontos lenne megtanulni, hogy miért érdemes takarékoskodni, mire kell odafigyelni, hogyan osszuk be a "zsebpénzünket".
Németországban például 6 milliárd euróval rendelkeztek a gyerekek csak 2008-ban, egyre nagyobb szabadságot kapva abban, hogy mire költhetnek. Magyarországon a 8-14 éves korosztály átlagosan 3 300 forint zsebpénzt kap havonta, ami azt jelenti, hogy éves szinten mintegy 33 milliárd forint fölött rendelkeznek a gyerekek - azt nem számítva, hogy a családi vásárlásokba is beleszólnak. "Fizetésüket" többnyire édességekre, üdítőkre, ruhákra és mobiltelefonokra költik. Nyilvánvaló, hogy ekkora összegből nehéz megtakarítani, de már a kis lépések is sokat számítanak.
A CIB Bank, amely a Szia Szimba Program keretében a tudatos pénzkezelésre tanítja a gyermekeket, most a beiskoláztatásukhoz is hozzájárul. Azok a 6-14 év közötti nebulók, akik csatlakoznak a programhoz, szüleik pedig most nyitnak CIB Classic Magánszámlát vagy CIB Online Számlacsomagot (bankkártyával), és jövedelmüket erre a számlára érkeztetik, ott a gyermekek ajándék tolltartót kapnak, tele írószerrel, szüleik pedig 5 000 forint értékű ajándék utalványhoz juthatnak.
Több mint 775 000 általános iskolás ül ma vissza a padokba, csaknem százezren pedig először lépik át az iskolák kapuit. Habár a kormány mintegy 7 milliárd forinttal támogatja az ingyenes, illetve kedvezményes tankönyvellátást, a beiskoláztatás így is jelentősen megterheli a családi kasszát: átlagosan 30 000 forintba kerül egy-egy nebuló tanévkezdése, így a CIB Banktól kapható 5 000 forint számottevő segítséget jelenthet a szülők számára.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml