A Forbes listáján 380. helyen álló amerikai testvérpár - Frank és Lorenzo Fertitta - küzdősportokat űző egyesületből többmilliárd dolláros sportbirodalommá fejlesztették az Ultimate Fighting Championsip elnevezésű klubot. A teltházas rendezvények mellett jelentős bevételekre tesznek szert a közvetítésekből és a hirdetésekből. A K-1, az MMA és az utcai harc egyre nagyobb népszerűségnek örvend az utóbbi időben. De mennyit ér egy ilyen vállalkozás?
A rendezvényeken számos amerikai híresség is részt szokott venni, legutóbb 12 000 fanatikus szurkoló töltötte meg a csarnokot Las Vegas-ban. A sportág közvetítéseit nagy érdeklődés övezi, az ötperces menetek alatt számos ütést mérnek egymásra a versenyzők az ötunciás ujjatlan kesztyűkkel. A pankrációval ellentétben itt valós küzdelem és igazi vér folyik a ringben. A amerikaiak a labdarúgás, az európaiak a baseball szabályit nem értik, a klub tulajdonosa szerint itt nincs ilyen probléma, két versenyző bemegy a ringbe és eldönti, hogy ki a jobb.
A médiabirodalom titkára a versenytársak is kíváncsiak, a cég egy igazi pénzgyár. A tízezres arénába átlagosan 340 dollár (50 ezer forint) egy belépőjegy, de a nagy üzlet a fizetős közvetítésekben van. 45 dollárért (7 ezer forint) mintegy ötszázezren látták a mérkőzéseket. A rendezvény összes bevétele elérte a 25 millió dollárt (4 milliárd forintot). Az elmúlt évben összesen közel ötmillió előfizetés érkezett a mérkőzésekre.
A cég idei 250 millió dolláros (40 milliárd forintos) bevételének a 90 %-a küzdősport rendezvények közvetítéséből származik. A fizetős közvetítések mellett a pólók, dvd-k és kiegészítők eladásából is érkeznek bevételek, valamint a cég oldaláról letölthetünk korábbi nagy csatákat. A cég eladásából több mint egymilliárd dollárra (160 milliárd forintot) számíthatnak a tulajdonosok, nem rossz megtérülés, ha azt vesszük, hogy 2001-ben 2 millió dolláros (320 millió forintos)befektetéssel vásárolták a céget. Az értékes reklámfelületeken keresztül teljes iparág fejlődött ki a többmilliós rajongótábor megcélzására. A sportruházati cégek értékesítési adataira is pozitív hatással van a népszerű sportág, valamint egyre több gyermek kezd küzdősportokat űzni.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


