Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Sokan várják már azt az időszakot, amikor nem kell már dolgozni, s a munkával eltöltött évek után következhet a jól megérdemelt pihenés. Persze a nyugdíjazás, illetve a nyugdíjas évek alatt sem mentesülünk a ránk leselkedő kockázatoktól. Nézzük, mi leselkedhet ránk a nyugdíjas évek alatt!
Az egyik, s az emberek által a legnagyobb "mumusnak" tartott kockázat az, hogy hátralévő életünkben nem lesz elég a megfelelő életszínvonal fenntartására a nyugdíjas évekre megtakarított pénz. Ezt ki lehet küszöbölni például életjáradékot teljesítő nyugdíjbiztosítással, de azzal is, ha a nyugdíjazás első éveiben kevesebb pénzt élünk fel, tesztelve, hogy ez tényleg kevés-e, vagy éppen sok, s ennek megfelelően alakítjuk további életünket.
Egy másik probléma a megélhetés szempontjából az infláció, hiszen az árak drágulása miatt adott pénzmennyiségen a későbbiekben csupán kevesebb mennyiségű árut leszünk képesek megvásárolni (kivéve, ha védekezünk ellene a megfelelő pénzlekötéssel).
Ha kamatkockázatról van szó, akkor az nem csupán a hiteleket érinti, hanem nyugdíj-célú megtakarításainkat is. Mikor alacsony a kamatszint, s mi bankbetétbe, vagy kötvénybe fektetünk, annak kockázatával kell szembenéznünk, hogy a kamatok megemelkednek, miközben mi alacsony hozamot érünk el (amennyiben fix kamatozásról van szó). Ha magas a kamatszint, akkor az újra befektetésnél adódhatnak gondok.
Sokan, a magasabb nyereség reményében, inkább a részvénypiacokra szavaznak, mindez persze magasabb kockázatot is eredményez. Ezzel kapcsolatban azt érdemes fejben tartani, hogy érdemes diverzifikálni, vagyis több cég, több szektor részvényeit megvásárolni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Talán furcsán hangozhat, azonban a nyugdíjas évek alatt a munka kockázatával is szembesülhetünk, hiszen van, aki képtelen munka, tevékenység nélkül meglenni, s szívesen dolgozik a nyugdíjazás után is. És végül, de nem utolsó sorban sajnos az életkor növekedésével általában az egészségügyi problémák is megszaporodnak, emelkedik az ellátás költsége, sokkal többet kell gyógyszerre költeni.
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


