Egyre inkább terjedőben vannak a boralapok, bár az is igaz, hogy még csupán gyerekcipőben járnak ezek az instrumentumok - olvasható a Napi Gazdaságban.
Ugyanakkor igen szép hozamokat lehet realizálni a borokkal, így például nyolc évvel ezelőtt egy 1982-es évjáratú bordeaux-i Chateu Lafleur-ből egy palackhoz 350 dollárért lehetett hozzájutni, míg ma már 40 ezer dollárt kínálnak érte a nemzetközi piacon.
A Fine Wine Fund egyike a három londoni boralapnak, az alapító tulajdonos, Miles Davis szerint a tavalyi év 10 éves távlatban a legjobb hozamokat produkálta a borbefektetők számára.
Mahesh Kumar a "Borbefektetés a portfolió diverzifikálására" című könyve alapján a borok jóval kisebb volatilitás mellett túlteljesítették a Dow Jonest, valamint az FTSE 100-ast is.
A London International Vintners Exchange (Liv-ex) egy 2000-ben indított elektronikus kereskedési és információs platform borkereskedők számára. A Liv-ex 100-as index a platformon belül kereskedett 100 blue chip bor árfolyamát képezi le. Az index a tavalyi év során 49,7 százalékot emelkedett, az idei év első négy hónapja során pedig 21,1 százalékot.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








