Second Life 2003-ban nyitotta meg virtuális kapuit a Második élet, vagyis közismertebb nevén a Second Life online életszimulátor. Az eltelt négy év során kapott már hideget, meleget, azonban egy biztos, népszerűsége a játékosok körében töretlen, sőt egyre inkább növekszik.
Belépő az álomvilágba
A világ internet-felhasználóinak nagy része már ismeri a virtuális világot, vagy hallott róla. Egy szó mint száz, egyre nehezebb elkerülni az életszimulátort, lassan mindenütt belebotlunk.
A jelenleg fél Magyarországnyi lakossággal (5 291 520) büszkélkedő virtuális országba bekerülni egyáltalán nem nehéz, mindössze kis angoltudásra, és internetkapcsolatra van szükség. Ami az utóbbit illeti, nem árt, ha a kapcsolat szélessávú, ugyanis a játékélményt, illetve a valóságérzetet nagy mértékben rontja, ha egy-egy helyszín betöltésére órákat kell várni, vagy épp nagy nehezen kialakított kinézetünk csak nagy nehezen jelenik meg.
Tehát aki be akar szállni a körbe, annak nem kell mást tennie, minthogy böngészőjével ellátogat a Second Life (SL) oldalára, s ott regisztrálja magát. Aki nem akar fizetni, annak nem kell aggódnia, egy ingyenes fiók mindenkinek jár (más kérdés, hogy ezzel még saját tulajdonunk sem lehet). Aki azonban plusz szolgáltatásokat akar elérni, annak lehetősége van előfizetéses felhasználói fiók nyitására.
Azt, hogy kit, esetleg mit szeretnénk megszemélyesíteni, szabadon megválaszthatjuk, az SL-ben ugyanis nem csupán nők és férfiak élnek, hanem egyéb, különleges teremtmények is. Virtuális énünk az úgynevezett avatarunk lesz, akinek testét, ruházatát kedvünk szerint alakítgathatjuk. Ingyenes felhasználói fiók esetén 0 egyenlegű számlával nyitunk, kivéve, ha megadunk valamilyen fizetési metódust, amelyet fel lehet használni. Ekkor 250 linden dollár ütheti virtuális énünk markát.
Ahhoz, hogy valaki prémium kategóriába essen, már fizetni kell, méghozzá lehet választani, hogy havonta, negyedévente, vagy évente kívánjuk könnyebbé tenni számlánkat (ami a vicc kedvéért szintén lehet virtuális, pl. Paypal). Hogy miért éri meg a prémium előfizetés? Mert csak ilyen előfizetés esetén birtokolhat avatarunk földet, ingatlant, ami a későbbiekben gazdagságunk kulcsa lehet.
Second Life felhasználóvá kizárólag a saját bevallása szerint felnőttek válhatnak. A 18 éven aluliak sem maradhatnak azonban virtuális én nélkül, ugyanis számukra az úgynevezett Teen Grid nyújthat megoldást. A felnőtt Second Life-ban az átlagos felhasználó 33 éves, míg a tini hálózatban 15.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nem meglepő módon a legtöbben az Egyesül Államokból "teleportálnak" a Second Life utcáira, de hazánk is előkelő helyet foglal el, mi a 25. helyen állunk az SL felhasználók tekintetében.
Hogyan törhetsz fel?
A gazdagság kulcsaHadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó