Homály települt az amerikaiak szemére a nyugdíjazás utáni "arany évek" korszakával kapcsolatban, nincsenek tisztában a saját megtakarításaik és a nyugdíjban elérhető jövedelem összefüggéseivel, legalábbis az Employee Benefit Kutatóintézet felmérése ezt támasztja alá.
A jelenleg dolgozó amerikaiak túlnyomó többsége úgy nyilatkozott, hogy bizakodó a nyugdíjas éveiben rá váró életszínvonallal kapcsolatosan. Ellentmondás feszül azonban az optimizmus és az adatok között, 52 százalékuk kevesebb, mint 50 000 dollárt (~ 9,8 millió Ft), vagy ennél kevesebbet tett félre nyugdíjas éveire.
Jack VanDerhei, a kutatás vezetője szerint az immár 16 éves múltra visszatekintő felmérés készítése során szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb munkavállaló vágyai egy svájci sajthoz hasonlóak - nagyon lukasak. A legtöbben szerény nyugdíj-megtakarítást halmoztak fel, és alulbecsülték azt, hogy mekkora jövedelemre lesz szükségük idősebb éveik során. Sőt mi több akadt olyan is, aki még becslést sem tudott adni arra vonatkozóan hogy mekkora bevétel szükséges a kényelmes öregkorhoz, és volt olyan is, aki csak találgatott.
A megkérdezettek 14 százaléka szerint a jelenlegi jövedelmének kevesebb, mint 50 százaléka elégséges lesz a kényelmes nyugdíjas évek biztosításához. 36 százalékuk szerint pedig 50 és 70 százalék között voksolt. Ami bíztató, hogy 62 százalék gondolja úgy, hogy jelenlegi jövedelmének több mint 70 százalékára lesz szüksége. A tapasztalatok szerint a munkavállalók elvárásai irreálisak a munkával eltöltött évek számával kapcsolatban is.
A jelenleg dolgozók mintegy 67 százaléka úgy gondolja, hogy nyugdíjas évei során is vállal majd munkát, így egészítve ki járulékát. Ezzel ellentétben a most nyugdíjasok csupán 27 százaléka dolgozik. Szakértők szerint a pályakezdők a bruttó keresetük 15 százalékát kívánatos félretenni. Aki később kezdi a takarékoskodást, annak magasabb megtakarítási hányadot kell elérnie.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml