Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hogyan küzdhetnek meg a nagyvállalatok a nyári szabadságolással? Mit tehetnek a vezetők, ha nem szeretnének szembesülni a kevesebb dolgozó miatti termelésvisszaeséssel? Nyáron a szünetelő diákok felválthatják a szüleik generációját. A Z generációs, 16-17 éves fiatalok lelkesek, szívesen dolgoznak és valódi problémamegoldást nyújthatnak a nyári szabadságolások miatti munkaerőkiesésre.
A Munka Törvénykönyve szerint a munkáltató rendelkezik a munkavállaló szabadságának egy részével. Amennyiben a dolgozó máshogy nem nyilatkozik, vagy nem nyilatkoztatják, a munkáltató kiadhat összefüggően 14 nap szabadságot. A termeléssel, logisztikával foglalkozó szektorokban nem ritka, hogy a munkáltató vetésforgóban küldi szabadságra a dolgozóit nyáron, így a kiesett munkaerő miatt hosszabb időre csökkenhet a cég hatékonysága.
- mondta Lator Sándor a MADS Iskolaszövetkezet elnöke. A szövetkezet elmúlt évi tapasztalatai szerint a leggyakrabban a 16-17 éves fiúk dolgoznak szívesebben ilyen szituációban, mert motiválja őket, hogy csak nyáron, de ekkor sokat dolgozhassanak és viszonylag sok pénzt kereshessenek így, ráadásul mindez ellenőrzött körülmények között valósulhasson meg.
A betanítással járó idő, energia és termelés kiesés miatt különösen fontos a munkáltatónak, hogy minél hosszabb távon dolgozhassanak ugyanazokkal a fiatalokkal. A vállalatok ezért igyekeznek elkötelezetté tenni a dolgozó diákokat, így gyakran motiváló tényezőként plusz anyagi juttatásokkal jutalmazzák azokat, akik hosszú távon dolgoznak ugyanott. Az extra jövedelem miatt pedig a diákok ezekben a pozíciókban gyűjthetik össze a leggyorsabban a fesztiválbérletre valót.Virág Viktor hozzátette:
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml