20 °C Budapest

Ezek a dolgozók megküzdöttek a túlélésért: most mégis lemondanak róluk?

2020. szeptember 1. 18:31

Elindult a munkaerőpiac, hétről hétre élednek a COVID-19 koronavírus-járvány által leginkább érintett szektorok. A megtartott munkaerő-állományt - akár átképzésekkel - sikerült a cégek többségénél házon belül átcsoportosítani, elkezdődött a leépítettek fokozatos visszavétele. Egyértelműen látható az agrárium felszívó hatása, ezen a területen valós alternatívát hozott a határzár-korlátozás.

A kormányok és a világ vezető vállalatai is készülnek a következő hullámra, mely már nem éri váratlanul őket. A járvány bizonyos hatásait, mint például a home office-t, alkalmazkodva a körülményekhez, sokan beépítették a működésükbe.

A kiélezett helyzet, éppen rugalmassága miatt, az atipikus munkaerő-kölcsönzés dinamikus fejlődését hozza

- fogalmaz Dénes Rajmund Roland, a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége (MMOSZ) elnöke, aki szerint a kevésbé tapasztalt vagy külföldi döntéshozatalú cégekkel szemben - melyek szükségszerű megoldásként a teljes kölcsönzést megszüntették - versenyelőnyhöz fognak jutni azon piaci szereplők, amelyek komplex HR stratégiával rendelkeznek, előrelátóak, s a gazdasági válság idején is több lábon állnak.

Ezen foglalkoztatók, mikor mindenki a túlélésért küzdött, minőségi mutatókon alapuló értékelési szempont szerint építettek le szükség szerint nemcsak kölcsönzött munkaerőt, de sok esetben a saját állományból is, hogy valóban a legjobbakat tartsák meg

- mondta el az MMOSZ elnöke. A minőségi munkaerő megtartása garanciát jelent az újrakezdéshez. A legnagyobb atipikus HR-szolgáltatók már négy-öt gazdasági visszaesést és növekedést éltek meg, s tapasztalták, akkor sikerül nyertesen kikerülni egy válsághelyzetből, ha átmentik a bizonyítottan jól képzett, motiválható munkatársakat, akik az atipikus foglalkoztatási formát saját személyükön keresztül is népszerűsítik.

Feladatunk és felelősségünk is volt a koronavírus-járványt megelőzően is a kölcsönzött dolgozóinkkal való rendszeres kapcsolattartás, de a járvány időszaka alatt még fontosabbnak bizonyult a belső kommunikáció

- tette hozzá Dénes Rajmund.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
coachco  |  2025.06.15 23:13
Egy mélyen bevésődött fiatalkori helyszínre visszatérni negyvenegy év után, hát, mit is mondjak......
vezetoi-coaching  |  2025.06.13 10:21
7 érvelési hiba/zsákutca egy példán keresztül (csak 6-ot mentettem el a lenti video-ból, feladat,...
hrdoktor  |  2025.06.12 10:17
A nyári hónapok beköszöntével egymás után teremnek a friss, illatos, tápanyagdús zöldségek és gyümöl...
kovacstunde  |  2025.06.07 08:00
Atomizálódnak a családok, csökken a kötődések száma és mértéke, ezzel párhuzamosan pedig növekszik a...
laskainelli  |  2025.06.06 15:03
Képzeld el, hogy előtted van az az élet, amire mindig is vágytál. Egy szeretetteljes kapcsolat, kiel...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 16. hétfő
Jusztin
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?