Mindössze 884 forint választja el a gyakornokok és a tíz éve pályán lévő pedagógusok bérét – az előmeneteli rendszer így gyakorlatilag kiüresedett.
Fizetésemelésre vágysz? Legjobb, ha minél előbb elkezdesz önéletrajzokat küldözgetni. A Nomura, egy japán brókercég elemzése szerint ugyanis anyagilag azok járnak a legjobban, akik mernek váltani, és nem ragaszkodnak a munkahelyükhöz.
Anyagilag nem éri meg lojálisnak lenni egy céghez - erre jutott az egyik legnagyobb japán brókercég, a Nomura elemzésében. Az ADP kutatóintézet munkaerőpiaci jelentésére és az Atlanta FED bérnövekedéssel kapcsolatos adatait elemezve kiderült, hogy azok, akik nem ragaszkodnak annyira munkahelyükhöz, és időről időre mernek váltani, többet keresnek, mint akik huzamosabb ideje ugyanott dolgoznak.
Hogy pontosan mennyivel is járnak jobban azok, akik folyamatosan keresik az új lehetőségeket? Első ránézésre nem nagy a különbség: 1 százalék.
Csakhogy aki nem lép, az idővel jócskán lemarad amögött, aki viszont bátran felmondott: több százezer forintot veszíthetünk el csak azért, mert ragaszkodunk ahhoz, amit biztosnak hiszünk.
A pénz mellett azoknak, akik nem félnek a változástól, jobb az alkupozíciójuk is, és nagyobb eséllyel találnak időről időre előrelépési lehetőséget: vagyis az előző pozíciójukhoz képest jobban fizető, felelősségteljesebb beosztással járó munkát.

Persze akkor sem kell elkeseredni, ha nem akarunk az ismeretlenbe fejest ugorva felmondani, vagy kifejezetten szeretjük a jelenlegi munkahelyünket. Érdemes bizonyos időközönként leülni a főnökünkkel és jelezni, ha esetleg valami nem tetszik, netán fizetésemelést szeretnénk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"Minden egyes másodperc, amit az új munkaerő keresésével, a tárgyalásokkal, a betanításával töltünk, és az új alkalmazottak folyamatos fejlesztése is a fő üzleti tevékenységből vesz el időt" - mondta a legendás amerikai webáruház, a Zappos.com vezérigazgatója, Tony Hsieh a Business Insidernek. Épp ezért sok cég valószínűleg hajlandó átbeszélni a munkavállaló igényeit, semhogy szó nélkül elengedje. A cégek érdeke is egy erős, összetartó csapat, az pedig csak elégedett alkalmazottakal lehetséges.
Az elemzés egyébként kitér arra is, hogy különösen a húszas, harmincas években járó fiataloknak érdemes nyitott szemmel járniuk és új állásra pályázniuk, hogy mielőbb megtalálják a lehető legjobb állást. Ugyanis a legtöbbet a negyvenes éveikben fogják keresni egy amerikai tanulmány szerint. Ha a béreket nézzük, a nők 38-39 évesen vannak a csúcson - legalábbis a fizetésüket tekintve. A férfiak viszont 48 évesen keresik a legtöbb pénzt életük során.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








