Döcögve haladnak a tárgyalások az Erzsébet-utalvány elfogadásáról a nemzetközi áruházláncok és a Nemzeti Üdülési Szolgálat között - írja a Világgazdaság.
Már közel egy hónapja tárgyal a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) az Erzsébet-utalványok elfogadásáról a multinacionális áruházláncokkal, de megállapodás még nem született egyikükkel sem. "Több nemzetközi élelmiszerlánccal megtörtént a kapcsolatfelvétel, és előrelépés, hogy néhányukkal már egyeztetések is voltak" - mondta a Világgazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
A főtitkár szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy a tárgyalások mikorra vezetnek eredményre, de biztos abban, hogy a látszat ellenére a NÜSZ és a nemzetközi áruházláncok (Auchan, Tesco, Spar, Cora) is érdekeltek a megállapodásban. A probléma az, hogy a NÜSZ eddig egyetlen külföldi tulajdonban lévő áruházlánccal sem kötött szerződést az elfogadásról, míg a magyar áruházláncokkal - úgy mint a CBA, Coop, Reál és az Arzenál - már tavaly év végén aláírták a szerződést.
Ráadásul az is nehezíti a megállapodást, hogy a magyar láncokkal három százalékos elfogadói jutalékban állapodtak meg, míg a külföldieknek ennek dupláját, hat százalékot ajánlottak. Ezt pedig a kis árréssel kalkuláló nagy áruházláncoknál már nem egyszerű feladat kigazdálkodni. Szintén a tárgyalási feltételek között szerepel, hogy az Erzsébet-utalványokat a cégek hetente vagy havonta válthatják-e vissza, és az sem mindegy, hogy a forgalmazó hány napon belül fizeti ki az utalvány ellenértékét.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új gomb jön a Gmailben, sokat segít majd
- Van, ahol már pénzért lehet feljelenteni a tilosban parkolókat
- Ezen a sofőrön a szakértők is csak csodálkozni tudtak - videó
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre