Eddig 1.038.549 1053-as szja bevallás érkezett az adóhatósághoz, ami az idei évre várt mintegy 4,5 millió bevallás 23 százaléka. Az egyszerűsített bevallás elkészítését a tavalyi 244.319 adózó után 281.216 magánszemély kérte - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Tavaly némileg szorgalmasabbak voltak az szja-bevallások elkészítésében az adózók, hiszen az elmúlt év hasonló időszakában 1.185.487 szja bevallás érkezett az adóhatósághoz, a mostaninál 14 százalékkal több.
Az egyszerűsített adóbevallást a tavalyinál közel 37 ezerrel - 15 százalékkal - többen választották. A NAV által elkészített bevallási ajánlatot április 30-ig kapják kézhez az adózók, az aláírt bevallás visszaküldésének határideje pedig május 20.
Tavaly a benyújtott nyilatkozatok 91 százaléka nyomán készült bevallási ajánlat (237.331 adózónak). Az elutasításnak különböző okai voltak, így például akadt, aki nem szerzett bevallásköteles jövedelmet, másnak a munkáltatója nem szolgáltatott adatot a jövedelméről, vagy benyújtotta a 0953-as bevallást is.
Az adózók minden évben jellemzően elsősorban az adóvisszaigénylést tartalmazó bevallások elkészítésével igyekeznek. Az idén eddig 525.184 adózó kért kiutalást szja-bevallásában, közel 40 milliárd forint összegben, amiből a NAV 226.763 fő részére több mint 19 milliárd forint kifizetést teljesített. A tavalyi hasonló időszakban 17,7 milliárd forint adóvisszatérítést utalt ki az állami adóhatóság 311.723 személy részére.
Az adózók 41 százaléka (425.863 fő) kitöltő programmal készítette el, és az interneten keresztül, elektronikus formában küldte be a bevallását. 41,9 százaléka (434.961 fő) ugyancsak a kitöltő programmal készítette el, de kinyomtatás után postai úton küldte be, míg 17,1 százaléka (177.725 fő) nyomdai úton előállított, papíralapú bevalláson teljesítette bevallási kötelezettségét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az adóhatóság egyébként már régóta javasolja a kitöltő program használatát, mert az ellenőrzési program segít a hibák elkerülésében. Használata a 2010 januárjától bevezetett szuperbruttó miatt a korábbinál is indokoltabb, az idei szja-bevallásban sokak számára valószínűleg ennek alkalmazása lesz a legnehezebb.
A szuperbruttósítás során az összevont adóalap összegét - az adóalap-kiegészítésre tekintettel - az összevonás alá eső jövedelmek 1,27-szereseként kell meghatározni. Az adó alapját a magánszemélynek kell kiszámítania. Az összevont adóalap részét képező adóterhet nem viselő járandóságokra (például a nyugdíjra) azonban az adóalap-kiegészítés nem vonatkozik, azt változatlan összegben kell az összevont adóalapba beszámítani.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








