A közösségi oldalak használatának terjedésével egyre többen esnek abba a hibába, hogy túl sokat árulnak el leendő munkáltatójuknak magukról az állásinterjú előtt. Kényszerűen cenzúráznunk kell adatlapunkat, ha a legjobb képet akarjuk festeni magunkról. Mit rejtsünk el és mit mutassunk meg, ha a legjobb eredményt akarjuk elérni?
Hivatalosan nincs semmilyen szabályzat arra, hogy megnézzük-e egy jelentkező Facebook oldalát, de a modern kommunikáció eszközei olyan lehetőséget adnak a kezünkbe, amit kihagyni nem lehet - mondta el a Pénzcentrum.hu kérdésére Szekeres Katalin a Manpower Munkaerő-Szervezési Kft. marketing menedzsere. Manpowernél nem nézik meg a közösségi oldalon közzé tett adatainkat a személyes találkozóig, így az első találkozáskor elhangzottak és látottak maradhatnak meghatározók. Ezeket csak kiegészíthetik az interneten talált információk. De persze semmilyen garancia nincs rá, hogy minden munkáltató így tesz.
Amit biztosan megnéznek az a közös ismerősök megléte, akiknél tovább érdeklődhetnek a jelentkezőről. A szabadidős tevékenységeket vagy a személyiség egyéb jellemzőit magánügynek nevezte Szekeres Katalin, így megpróbálják őket nem figyelembe venni a felvételkor.
El kell fogadnunk azonban, hogy nem találnak majd vonzónak a munkáltatók, ha nem megfelelő adatokat hozunk nyilvánosságra, vagy akár a képeink lógnak ki a megszokottak közül. Elsősorban az dönt a közösségi oldalunk megfelelő tartalmáról, hogy milyen pozíciót pályázunk meg. Egy elemző jellegű, vagy kevés kommunikációt igénylő munkakörre való jelentkezéskor nem előny a kelleténél tartalmasabb adatlap, de akár a túl sok ismerős/barát is hátrányt jelenthet. Ugyanezek az információk viszont egy marketinges munkakörre jelentkező esetében kifejezetten előnyösen mutathatnak. Például a "partyarcok" ilyen munkakörökre felelhetnek meg igazán és nem baj, ha ez a tulajdonságuk kitűnik az adatlapjukon.
Amerikában kevésbé visszafogottabbak a munkáltatók, ott akár már a főiskolai felvételikor is sokkal nagyobb súlyban számíthat a közösségi tartalom. Elterjedésének hála mindenki magánéletéről pontos információja van a felvételiztető tanácsoknak és nem is szégyellik ezeket használni.
Töröld az adataidat, vagy cenzúrázd?
(Forrás: Facebook)
Sok esetben jobb, ha semmilyen információt nem lehet rólunk találni, mintha akárcsak egyetlen kellemetlen bejegyzést is talál az utánunk érdeklődő munkaadó. Ha nem tudjuk vagy akarjuk karbantartani közösségi oldalunkat, akkor rejtsük el a kíváncsi szemek elől!
Le az alkalmazásokkal!
Nagyon nem mutat jól egy pályázó Facebook oldalán, ha az akár játékok, akár más alkalmazások által generált üzeneteket tartalmaznak. Kerüljük ezeket, vagy ha nem tudjuk kihagyni napi internetes életükből, akkor tiltsuk le az alkalmazások üzeneteit lapunkon!
Ne hangoljuk le jövendő munkáltatóinkat a"Mónika talált két elárvult kiscicát a farmján" üzenettel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Like, vagy nem Like?
Olvasott oldalak, videók linkek megosztása kétirányú fegyver. Jól és rosszul is elsülhet. Ne like-oljunk támadó, obszcén vagy csak egy szűk rétegnek vicces dolgot. A túl sok szakmai tartalom is zavaró lehet. Próbáljuk megtalálni az egyensúlyt a szakmai és a magánjellegű tartalom között. Nem lehet előre kitalálni, hogy mi tetszik majd a legjobban a leendő főnökünknek, de egyensúlyt tartva nem ezen fog elúszni a felvételünk.
A szeretett tevékenységek, filmek, újságok, zenék elárulják a személyiségünket. Nem kell ezeket elrejteni csak csempésszünk bele komoly tartalmat is. Látszódnia kell viszont a valódi érdeklődésünknek.
Egy kép ezer szó helyett
A feltöltött képeinken is ellehet csúszni, az önéletrajzban betett öltöny és nyakkendőnek nem kell itt is megjelennie, de nem is szerencsés, ha olyan nem kívánt helyzetben látnak minket munkáltatóink, amit csak a legszűkebb baráti körnek szántunk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján
- Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől
- ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
- Egyre több halálos áldozatot szed a hőstressz
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó