A kedvezményes adózású cafeteria elemek továbbra is közkedveltek maradnak, és nem lesz lehetetlen a munkáltatóknak szinten tartaniuk az öngondoskodást célzó juttatásokat sem a jelenlegi költségkeret betartásával - véli Fata László. A cafeteria szakértő szerint azok a cafeteria szolgáltatók jöhetnek ki jól a válságból, amelyek megkönnyítik a munkaadók dolgát: csökkentik a költségeket vagy az ezzel járó adminisztrációt.
- Egyre több szakmai fórumon téma a cafeteria-elemek megadóztatása. A szolgáltatók igyekeznek meggyőzni ügyfeleiket arról, hogy a rendszer még így is jobban megéri, mint eltörölni ezt a kompenzációs formát. Hogyan látja, meggyőzhetőek a cégek? Ön szerint megszűnnek a béren kívüli juttatások, vagy lesznek, akik éppen most indítják el cafeteria rendszerüket?
- Szerencsére elég sok olyan céggel találkozom, amelyek nem a meggyőzésre hagyatkoznak. Nehéz is lenne a dolguk. Egyik fórumon azt hallják, hogy befellegzett a cafeteriának, a cafeteriában érdekelt külsősök állítják, hogy még a 95,5 százalékos adójú elemeket is megéri használni. Én azt javaslom, hogy mielőtt egy cégvezető nekilát a jövő évi juttatási rendszer tervezésének, számoljon. Gyűjtse össze a sarokpontokat, a lényeges információkat, és végezze el saját maga a "házi feladatát". Persze a számításokhoz elég kevés információ, hogy hány százalék az adó. Egy alapos, körültekintő tervezésből azonban jól látszik majd, hogy lesz, akinek hozzá sem kell nyúlnia a rendszeréhez, mások meg kell, hogy szüntessék a cafeteriát, míg lesz, akinél akár már holnap be kellene vezetni a béren kívüli juttatásokat.
- Ha egy munkáltató úgy dönt, jövőre is szeretne ilyen juttatást adni dolgozójának, milyen elemeket lesz érdemes választania?
- Én a közkedvelt elemeket javaslom, és a Változások, választások, vélemények című workshopon, november 5-én el is mesélem a közkedveltség mind a négy alapkritériumát. Ezzel aztán mindenki meg tudja határozni, hogy az ő cégénél milyen juttatásokat kell, hogy a kínálatba illesszen. Azzal biztosan nem mondanék sok újat, hogy például a kedvezményes adózású meleg étkezési utalvány, az adómentes internet ilyen közkedvelt juttatásfajta lesz, de a részletes elemzésből kiderül majd, hogy mi veszti el közkedveltségét 2010-re. Emellett mutatok majd 2-3 olyan juttatási elemet, melyek szépen "divatba jöhetnek."
A cikk folytatódik, kattints!
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








