A légiutas-kísérők élete örök mozgás. Csuvarszki Anikó, a Lufthansa stewardesse szerint ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen most is Afrika és Észak-Amerika városai között ingázik. Anikó elsőként jelentkezett és végezte el a légi társaság az első osztályon utazók kiszolgálására szóló képzését. A "stewardessek gyöngye" vallja: ehhez a munkához a külső megjelenés és a nyelvtudás mellett elengedhetetlen az utazás imádata, az emberek és kultúrák iránti nyitottság, de nem árt egy cseppnyi humorérzék sem, amely számos nehéz helyzetből húzza ki az embert.
- 1990 és 1999 között a Japanese Arilines, azóta pedig a Lufthansa légiutas-kísérője, magyarul, németül és angolul, valamint japánul is beszél. Hogyan került a Lufthansához?
- Igen, közel tíz évig dolgoztam a Japanese Airlinesnál, majd amikor kiléptem, egy stabil munkahelyet kerestem. A Lufthansának jó híre volt a munkaadók között, egyúttal megfelelő karrierlehetőséget is kínált, ezért jelentkeztem ide.
- Általában elvárják a stewardessektől, hogy minden helyzetben feltalálják magukat, és megbirkózzanak a legváratlanabb helyzetekkel is. Ez a kompetencia fejleszthető vagy erre születni kell?
- Így van, egy légiutas-kísérőnek a legkülönbözőbb feladatokkal és kihívásokkal kell megbirkóznia. Az ezekhez szükséges kompetenciát egyrészt a Lufthansa tréningjei során sajátítottam el, amelyeken nem csupán a napi feladatok ellátást oktatják, hanem a menedzsment, a pszichológia, a kultúrák közötti kommunikáció és természetesen az idegen nyelvek területét is lefedik, így rengeteg lehetőségem nyílt önmagam fejlesztésére.
A sikeres munkához azonban rengeteg tapasztalatra van szükség. Minden egyes út, minden repülés során újabb és újabb ismeretekkel gazdagodunk, hiszen a legkülönfélébb emberekkel találkozunk, segítünk megoldani a problémáikat és olyan szolgáltatást nyújtunk a fedélzeten, amely révén kellemesen tölthetik eltölthetik az utazás idejét. Azt hiszem, hogy a pozitív hozzáállás az egyik legfontosabb sikertényező a munkánk során, de nem árt egy cseppnyi humorérzék sem, amely számos nehéz helyzetben bizonyult hasznosnak.
Az interjú folytatódik, kattints!
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


