A válságban született kényszerhelyzetek új kényszerszakmákat szülnek, egyes nagyáruházakban már külön koordinátort alkalmaznak a tolvajok és "károkozók" kivédésére.
Akinek nincs állása, nincs pénze és otthon egy család várja, hogy étel kerüljön az asztalra, az elkeseredésében bármire képes. Akár a nagyáruházakból lopni is. Az áruházak tulajdonosai azonban szeretnék az ilyen irányú veszteségeiket minimalizálni, így új állás van kialakulóban, melynek hivatalos neve Retail Loss Prevention Manager - Kiskereskedelmi Veszteség-megelőző Menedzser.
A hangzatos cím összetett munkát takar. Aki ilyen munkakörbe jelentkezik, annak elsődleges feladata, hogy megelőzze a lopásokból, vandalizmusból, balesetekből és sérülésekből származó károkat. Olyan módszereket és munkakörülményeket kell kialakítania, melyekben a baleseti és biztonsági kockázatok a minimálisra csökkennek. A pozíció tulajdonosának folyamatosan kapcsolatban kell lennie a biztonsági erőkkel - akár cégen belül, akár azon kívül -, ám mindeközben végig rettentő körültekintéssel és diszkrécióval kell eljárnia.
A megelőző menedzsernek a lehető legkülönfélébb veszélyforrásokra kell felkészülnie. Előfordulhatnak lopások az eladótérben, hamis pénzzel való fizetés, betörés az éjszaka folyamán, rongálás, gyújtogatás És ezek még csak a vásárlók által elkövetett stiklik, hiszen ezen felül történhet készpénz-kezelés közbeni lopás a gyengébb erkölcsi érzékű pénztárosok részéről, raktári lopások, a helyiségek és azok felszerelésének rongálása és lopása, csalás és a biztonsági rendszerek kijátszása is...
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








