A nehéz gazdasági helyzet, és a sorozatos elbocsátások miatt egyre többen féltik állásukat, melynek megtartásáért, vagy egy következő megszerzéséért akár hazudni is képesek vagyunk - írja a Világgazdaság.
Sokan táppénzre mennek, hogy ne rúghassák ki őket, míg mások épp egészségesnek adják ki magukat, nehogy a sok hiányzás miatt szemet szúrjanak főnökeiknek - mondta el a lapnak Szabadits István pszichológus.
De nem csak a munkájukat megtartani igyekvők, hanem az álláskeresők is gyakran lódítanak, sokszor már önéletrajzukban is, de főként az interjúkon. Gyakran nem mondják el, hogy munkanélküliek és elhelyezkedési problémájuk van, de még az is előfordul, hogy gyermekeiket tagadják le.
A szakember azonban találkozott már ellenkező esettel is, ahol egy 35 éves nő gyereket hazudott magának, nehogy azt higgyék, hamarosan szülni megy. A családdal kapcsolatos állításokat nem igazán lehet ellenőrizni ugyanis.
Ezzel szemben a karrierünkre vonatkozókkal könnyebb lebukni, hiszen egy jó HR-szakember egyből kiszúrja, ha például előző munkakörünkben ellátott feladatainkkal kapcsolatban túlzásokba esünk.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








