2009-től közmunkára fogná a szociális segélyben részesülők egy részét a kormány és az önkormányzatok helyett állami szervekre bízná azok ellenőrzését. A szociális védelemtől és a társadalmi összefogásról szóló stratégiai jelentés holnap kerül a kormány elé - írja a Világgazdaság.
A jövő évi szigorítások között szerepel, hogy a munkaképes szociális segélyben részesülőknek részt kell venniük a közfoglalkoztatásban és együtt kell működni az Állami Foglalkoztatási Szolgálattal. A segély a továbbiakban csak akkor járna, ha egészségügyi-, vagy más méltányolható ok miatt az igénylők nem képesek biztosítani családjuk megélhetését.
A Szociális és Munkaügyi Minisztérium szerint a módosításokkal kétszázezerről százezerre lehetne csökkenteni a segélyezettek számát. A kormány bővítené a közmunkaprogramokat, melyben a résztvevők 40 %-a a segélyezettek köréből kerülne ki.
A kormány jelenleg 18 milliárd forintot költ közcélú foglalkoztatásra és 72 milliárdot segélyezésre, a tervek szerint a két terület aránya 50-50 %-ra módosulhat.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








