Csaknem félmilliárd forintnyi áfát igényelt vissza jogosulatlanul egy toll értékesítésével foglalkozó dél-alföldi cég az adóhatóság megállapítása szerint, s az APEH vizsgálatának eredményét ítéletében már a Legfelsőbb Bíróság is helybenhagyta - mondta el Varga Zsuzsanna, az APEH regionális igazgatóságának sajtóreferense. Az ügyvezető ráadásul kapott egy vagyonosodási vizsgálatot is a nyakába és ülni fog - írja az Index.
A vállalkozás áfát nem fizető adóalanyoktól, köztük magánszemélyektől vásárolt tollat értékesített tovább, és annak ellenére visszaigényelte az így keletkezett bevétele után a forgalmi adót, hogy ebben ez esetben a jogszabályok nem engednek adólevonást - áll az APEH közleményében.
A jogtalan áfalevonást valós tevékenységet nem folytató társaságok láncolatával palástolták. A kapcsolódó vizsgálatok során az ellenőrök jellemzően azt tapasztalták, hogy az eladóként feltüntetett "partnerek" képviselői nem lelhetők fel a székhelyükön, sem postai úton, sem telefonon, sem pedig személyesen nem voltak elérhetők.
Az egyik állítólagos beszállító cég képviselője elismerte, hogy fél százaléknyi jutalék fejében számlákat állított ki tollértékesítésről a vállalkozásnak. Állítása szerint, ha jelen is volt a toll leadásakor, akkor amint kiértek a számlabefogadók telepéről, rögtön átadta a teljes összeget, amiből aztán visszakapta a fél százalékot. Olyan is előfordult, hogy előre kiállította a bizonylatot, s jelen sem volt az átvételkor, a nyereségét vagy előre, vagy utólag kapta meg.
Az ellenőrzési folyamat kiterjedt a tollkereskedelemmel foglalkozó vállalkozás ügyvezetőjére is, akit első fokon több éves börtönbüntetésre ítélt a bíróság. A vele szemben elrendelt vagyonosodási vizsgálat eltitkolt jövedelmet mutatott ki, mivel magánszemélyként a cégnek nyújtott több tízmillió forint értékű tagi kölcsön fedezetét nem tudta igazolni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








