Bizonyos rétegeknél tartósan 50% feletti a szegénységi küszöb alatt élők aránya - derül ki a KSH felméréséből, mely azt vizsgálta, hogy 2001 és 2005 között milyen tényezők okozhattak társadalmi leszakadást.
Az objektív tényezőkben bekövetkezett változások (a szegénységi küszöb alatt és felett élők aránya) mellett megvizsgálták az érintettek által érzékelt, szubjektív szegénységérzetet is - írja a Világgazdaság.
A mindkét évben teljes idős fizikai foglalkoztatásúak körében 2005-ben 6%-ot tett ki a szegénységi küszöb alatt élők aránya, viszont azok között, akik időközben elvesztették munkahelyüket, az arány 26% volt.
A mindkét évben gyermekgondozási szabadságon levők 43%-a került a szegénységi küszöb alá, azok közül azonban, akik visszatértek a munka világába, 10% maradt a küszöb alatt, míg azoknál, akik a gyermekgondozási szabadság után nem találtak munkát, 54%-os volt az arány.
A mindkét évben munka nélkül lévők körében 47%-os szegénységi arányt mértek, azok között, akik teljes idős munkahelyet találtak, 10% körül alakult a mutató.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








