Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának vizsgálata alapján kiderült, hogy az APEH nem gyűjti össze általánosan a kereskedelmi láncok hűségkártyáin található információkat, így nem is a hűségpontok alapján választja ki az ellenőrzés alá vont adózókat - írja a Magyar Nemzet.
Az ombudsman rögzítette, hogy a hűségkártyákon szereplő pontok listaszerű gyűjtésére az adózás rendjéről szóló törvény nem jogosítja fel a hivatalt.
Amennyiben azonban az APEH olyan személyt vizsgál, akinek van valamilyen hűségkártyája, a hivatal megtudhatja, hogy a kibocsátó kereskedelmi láncnál mennyit költött a vizsgált személy. A kiválasztás tehát nem történhet a pontok alapján, ha azonban valakit már kiszemeltek, akkor a hűségpontjait is megtudhatják.
A kártyán összegyűlt pontokból az adóhatóság megbecsülheti, hogy az ellenőrzött személy mennyit költött benzinre, élelmiszerre, illetve mennyiért telefonált. A lap megkérdezett adószakértő szerint azonban ezek az adatok gyakran téves következtetéshez vezetnek, mivel nem ritka, hogy egy kártyát többen is használnak.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








