A HVG felmérést készített arról, hogy az egyes települések lakói milyen arányban veszik ki részüket a közterhek megfizetéséből. A listából következtetni lehet a jómódú állampolgárok melyik településeket preferálják, valamint a nagyvárosok lakói átlagosan mennyit adóznak. Megállapítható, hogy a nagyvárosokban és az üdülőövezetekben találni a jobban fizető állásokat.
A felmérés abból indult ki, hogy az egyes településeken mennyi az egy főre jutó személyi jövedelemadó bevétel. A listát nem meglepő módon Telki vezeti, a megyék rangsorában Pest megye áll az élen, a lista első öt helyéből hármat ennek a megyének a települései foglalnak el. A táblázat élén szereplő törpefalvak adózási adatai ne tévesszenek meg senkit, néhány sokat adózó lakos jelentősen javíthatja a település statisztikáját.

A nagyvárosokban átlagosan 150-200 ezer forint között van az egy főre jutó adóbevétel, Székesfehérvár előkelő pozíciót foglal el a maga 232 ezer átlagával. A felmérés rámutatott arra, hogy a jelentős munkaerőpiaccal rendelkező városok vonzáskörzetében lévő kistelepülések minden megyében jó átlagot produkáltak, annak köszönhetően, hogy sokan a városokban dolgoznak, de a környező falvakba költöztek ki a nyugodtabb környezetre vágyva.
Az idegenforgalmi központok, a vízparti - és a nevezetességekkel rendelkező települések a turizmusnak köszönhetően előkelő pozíciókat foglalnak el. A termálfürdők közelében hasonló a helyzet, Hévíz, Zalakaros és Hajdúszoboszló is kiemelkedő eredményt ért el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








