Még mindig lehet olyan autókat kapni, amikre nem vetettek ki horribilis adóterheket, és a környezetet sem károsítják túl nagy mértékben. A briteknél hamarosan bevezetésre kerülő szén-dioxidra vonatkozó szabályozás keretein belül a legújabb BMW 3-as széria, és a VW Golfok után maximum 750 font (251,25 ezer forint) adót kell majd fizetni, de az első évben lehet, hogy semmit...
A tervek szerint 2010-től fog hatályba lépni Nagy-Britanniában a szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó még szigorúbb szabályozás, aminek köszönhetően az első évben akár lényegesen több adót kell majd fizetni egy-egy környezetszennyező modell után, viszont azoknál az autóknál, amik egy megadott szennyezési határ alatt vannak, az első év adómentes lesz.
Így azok a vásárlók, akik inkább a "felvágós" szalonokat és autókat kedvelik, 2010 után komoly döntés elé nézhetnek. Megveszik a benzines modellt és fizetnek az első évben magasabb összegű adót, vagy ugyanazt a modellt választják, csak valamivel kisebb, dízel motorral, ami után viszont nem kell fizetni. A leginkább környezetszennyező modellek akár 950 fontot (318,25 ezer forint) is fizethetnek az első évben, de ennek ellenére igenis van lehetőség a szigorú szabályok mellett olyan autót választani, amivel el lehet kerülni, vagy legalább meglehetősen csökkenteni lehet az adófizetést.
2010-től egy autóvásárlásnál minden bizonnyal az lesz az egyik fő kérdés, hogy mennyi szén-dioxidot bocsát ki az autó, és azt mekkora adó terheli. Így most már a britek is olyan rendszerrel rendelkeznek, ami megköveteli a környezetbarát autók gyártását és vásárlását. A Jeep Patriot 2.0 dízel motorral ellátva 180 g szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, ami lényegesen kevesebb költséget okoz, mint azt sok család gondolná. Bár a szabályok hatályba lépéséig még két évet kell várni, már a most vásárolt autóknál is érdemes ezeket a szempontokat figyelembe venni.
Rövid távon mindenképp veszítenek azok, akik a nagyobb, benzinmotoros modellekkel furikáznak, ugyanis a következő 2 évben a fizetendő adójuk mértéke 100 és 200 font (33,5 - 67 ezer forint) közé fog emelkedni. Ha ez nem lenne elég, az igazi sokk 2010-ben következik, amikor a fent említett szabályok életbe lépnek, és az első évben lényegesen magasabb adót kell majd fizetni a szén-dioxid kibocsátás után.
Azok az autók, amik 225 gramm / kilométernél több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a Range Rover Sport vagy akármelyik Ferrari, 950 fontos (318,25 ezer forint) adófizetési kötelezettséggel találhatják szembe magukat, ami a jelenlegi szinthez képest magas, viszont a környezetvédelmi csoportok által javasolt 2 000 - 2 500 fontnál (670 - 837,5 ezer forint) lényegesen alacsonyabb.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A másik oldalt tekintve viszont a 165 gramm / km alatti kibocsátás után egy fillér adót sem kell majd fizetnie a tulajdonosnak az első évben. Ebbe beletartozik a legtöbb kis és közepes méretű autó, és néhány kivétel is, mint a BMW 3-as széria 2.0-ás dízel motorral, mivel csak 128 gramm / km a kibocsátása. A tulajdonosának az első év adómentes és utána is csak 35 font (11,7 ezer forint) évente a fizetési kötelezettség.
A szabályok viszont nem csak az új autókra fognak vonatkozni, használt kocsi esetén is érdemes lesz megnéznie a vevőnek, hogy mire adja ki a pénzét, mivel itt is bele lehet futni komolyabb adófizetési kötelezettségbe. Bár ha valaki 2001 március 1. előtt vette az autóját, az továbbra is a motor mérete szerint fog fizetni...
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Vigyázat, veszélyes kártevő épül be a telefonba, viszi az adatainkat is
- Kijöttek a számok: nem nyughatnak a magyar nyugdíjasok
- Horgászálom: két nap alatt két rekord a Tisza-tavon – képek
- Élvezze ki a tavaszt, mert már a kanyarban a fordulat
- Olyan dolgot műveltek a Balatonhoz közel, amit nagyon nem kellett volna
- Mint egy akciófilmben: tíz kilométeren át üldöztek a rendőrök az ámokfutót – videó