Ha a külföldről vásárolt használt autónk sokkal rosszabb állapotban van annál, mint egy hasonló típusú és életkorú autótól várható lenne, akkor áprilistól indítványban lehet kérni a vám- és pénzügyőrségtől, hogy bírálja el egyedileg az autó értékcsökkenését. Az elbírálást a tervek szerint nem az adót kivető pénzügyőrség, hanem a Nemzeti Közlekedési Hatóság végzi majd el - írja a Napi.
Ha a vizsgálat során bebizonyosodik, hogy az autó valóban rosszabb állapotban van, a hatóság állapítja meg a regisztrációs adót, amennyiben azonban nem találnak nagyobb amortizációra utaló bizonyítékot, akkor a regisztrációs adóról szóló törvény melléklete alapján kell megállapítani az adót.
Az egyedi elbírálásnak 30 ezer forint körüli díja lesz. A szakértők összesen legfeljebb 5000 ilyen esetre számítanak, mely az éves behozott autómennyiség 15-20%-a.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








