Az izraeli adóhatóság egyre nagyobb figyelmet fordít a romániai ingatlanügyletekre. Ugyanis bevett szokássá vált, hogy az izraeliek külföldön, leginkább Kelet-Európában vesznek ingatlant, de azt "elfelejtik" jelenteni, így egy fillér adót sem fizetnek utána.
2007. január elseje óta Románia is az Európai Unió tagja. Az ingatlanpiac folyamatosan fejlődik, már a 2005-ös évben 20 százalékos növekedést produkált, ami az ingatlanárak növekedését illeti, és a tendencia 2006-ban is folytatódott, a szakértők szerint továbbra is kétszámjegyű növekedési ütemmel. A bukaresti újépítésű lakások átlagos négyzetméterára 1 000 euró vagyis 254 ezer forint körül mozgott 2007 elején, a luxusingatlanok esetében pedig 2 000 eurót (508 ezer forint) is elérhette, ami igazán nem nagy pénz egy luxuslakásért.
S bár az idegenforgalom még gyermekcipőben jár, a síterepek közelében fekvő területek esetében reális a felértékelődés esélye. Az egyszerűbb házak kb. 5 millió forintnál kezdődnek, de a minden luxussal felszerelt villákért akár 100-120 millió forintot is elkérhetnek a vevők. Háromszéken viszont, ahol az ingatlanárak alacsonyak és nincs sok szálloda, a legjobb befektetésnek a helyi ingatlanközvetítők a parasztházak vásárlását tartják.
Ezek alapján nem meglepő, ha mások is észrevették a Romániában rejlő lehetőségeket, de főleg azt, hogy az itteni lakásvásárlást el lehet sumákolni az adóhatóság elől, vagyis a megszerzett ingatlan "mentesül" az adó alól. Az Izraeli Adóhatóság emiatt egyre több üzletember tevékenységét kíséri figyelemmel, hogy vajon vesznek-e ingatlant külföldön, leginkább Kelet-Európában vagy sem.
Az adóhatóság úgy gondolja, hogy az eddig felderített nem bejelentett ingatlanvásárlások csak a jéghegy csúcsa, és valószínűleg eurók millióit rejtették el így az adóhatóság elől az izraeli állampolgárok.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








