A tizedrészére csökkentené a gázolaj jövedéki adója közötti különbségeket az Európai Unión belül az a javaslat, amelyet kedden fogadott el az Európai Bizottság. Magyarországot az adóemelés 2012-ig egyáltalán nem érintené, s akkor is csak kismértékben.
2002 óta van napirenden, akkor viszont elbukott a brüsszeli javaslat az "üzemanyag-turizmus" csökkentésére. Ma már nagyobb figyelmet kap a környezetvédelem, és kedvezőbben állnak hozzá a tagállamok az adózás egyes elemeinek uniós közelítéséhez is - mondta el Kovács László. Az európai szállítmányozó cégek sofőrjei sokszor valamely másik tagállamba járnak át tankolni, mert ott a gázolaj jövedéki adója jóval alacsonyabb.
A bizottsági terv szerint a minimáladó 2010-re 380, 2012-re 359, 2014-re pedig 380 euróra emelkedne az unióban. Magyarországot ez legkorábban 2012-ben érintené, akkor is kismértékben.
A javaslatot - amelyet az EU-biztosok két jegyzőkönyvben is rögzítettek, és két további ellenvélemény mellett, heves vita után fogadtak el Strasbourgban - még az EU pénzügyminiszteri tanácsának is jóvá kell hagynia, mégpedig (mint adóügyekben rendesen) egyhangúlag.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








