A nők jóval képzettebbek, mint a férfiak Európa legtöbb országában - áll az Eurostat elemzésében.
Az átlagok alapján alig valamivel iskolázottabbak a nők a 27 EU-országban - a 25-59 évesek 23,8 százaléka végzett egyetemet vagy főiskolát -, ám országonként elég jelentős az eltérés. Magyarországon például a nők majd ötöde rendelkezik felsőfokú végzettséggel, a férfiaknak csak a 16 százaléka. Ezzel egyébként messze nem vagyunk az élmezőnyben: az észteknél 40 százalék az arány, szemben a férfiak 28 százalékával. A finneknél több mint 40 százalék - itt a férfiak elmaradása 12 százalékpont, a svédeknél több mint 36 százalék - ez tíz százalékponttal magasabb, mint a férfiaké. A férfiak javára a legnagyobb a különbség Németországban, itt a nők ötöde, a férfiak 28 százaléka diplomázott, Ausztriában a különbség öt százalékpont. A volt szocialista országok közül csak Csehországban és Szlovákiában iskolázottabbak a férfiak, mint a nők. A statisztikusok "mellékesen" a számítógépes ismereteket is megnézték - ennek alapján a magyar nők ötöde magas szinten bánik a komputerekkel, míg az európai átlag 15 százalék.
Ha azt nézzük, hogy az iskolázottság, a gyerekszülés és a munkavállalás hogyan függ össze, az derül ki, hogy a három szorosan kapcsolatban áll egymással - legalábbis Európában. Azokban az országokban tehát, amelyekben a nők magasan iskolázottak, a jelenlétük a munkaerőpiacon magas, és - viszonylag - sok gyerek is születik. Így Dániában és Finnországban, ahol a nők majd négy tizedének van felsőfokú végzettsége, a termékenységi ráta Európában kiemelkedően magas - 1,8 -, míg az aktív korú nők háromnegyede dolgozik. Összehasonlításként: hazánkban a 15-64 év közötti nők fele dolgozik, és a termékenységi arányszám 1,32.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








