A IV. negyedévben további 15 új nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmény kezdte meg a működését - közölte a KSH. Az üzlethálózat koncentrálódása folytatódott. 2005. december 31-én Magyarországon 112 ezer vállalkozás összesen 166.7 ezer kiskereskedelmi üzletet működtetett. A négy negyedév összesített adatai szerint 24.9 ezer új üzlet kezdte meg a működését, míg az üzletbezárások száma 24.4 ezer volt, aminek egyenlegeként 2005-ben mintegy félezerrel (0.3%-kal) nőtt hazánkban a működő kiskereskedelmi üzletek száma.
Az országos üzletállomány növekedésének üteme az elmúlt években folyamatosan mérséklődött : míg 2003-ban 1.1%-kal (1.8 ezerrel), 2004-ben 0.6%-kal (ezerrel), addig 2005-ben már csak 0.3%-kal (fél ezerrel) bővült a működő üzletek száma.
A IV. negyedévben további 15 új nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmény kezdte meg a működését , mellyel együtt a 2005-ben megnyílt bevásárlóközpontok száma 10-zel (összesen 64-re), a hipermarketeké 15-tel (91-re), a szakáruházaké 5-tel (63-ra) emelkedett. A bővülés ugyan elmaradt a 2004-es tetőponttól (ekkor 34 új nagy alapterületű létesítmény nyílt meg), de meghaladta a 2003-as adatot (amikor 19 új egység jelent meg). A 2005. évi 30 új létesítményből a II. negyedévben 4, a III. negyedévben 11 nyílt meg, míg az I. negyedévben nem volt ilyen típusú üzletnyitás. A IV. negyedévben a 15-ből 8 egység a hipermarketek állományát gyarapította: a Tesco 6 helyen (Budapesten, Kiskunfélegyházán, Pakson, Pécsett, Szarvason és Tapolcán), az Interspar Veszprémben, az Auchan Solymáron várja újabb hipermarkettel a vásárlókat. A szakáruházak körén belül az Electro World Dunakeszin, a Media Markt Szombathelyen nyitott újabb létesítményt. A bevásárlóközpontok állományát Budapesten a Sárkány Center, az új típusú értékesítési formájú Buy-Way bevásárlóközpont és a döntően építési és lakberendezési cikkeket forgalmazó üzleteket magába foglaló Material Center gyarapította, míg a fővároson kívül a veszprémi Stop.Shop és a szombathelyi Family Center nyitotta meg kapuit.
Az üzlethálózat településtípusonkénti alakulásáról megállapítható, hogy 2005-ben a kisebb településeken további jelentős üzletszám-csökkenés következett be (december 31-én 1.6 ezerrel kevesebb üzlet működött a községekben, mint 2004 végén), amit a városokban, illetve a fővárosban megjelenő üzletszám-növekedés ellensúlyozott (előbbiekben 1.7 ezerrel, utóbbiban 450-nel működött több üzlet, mint egy évvel korábban).
Az elmúlt évben tovább folytatódott a kiskereskedelmi üzletek hálózatán belül az élelmiszerüzletek számának csökkenése , hiszen a kenyér-, és pékáruüzletek, valamint az italszaküzletek körén kívül mindegyik élelmiszert árusító üzlettípusban csökkent a boltok száma (egy év alatt összesen 1152-vel). A nem élelmiszert árusító üzletek száma 2005-ben 1,366-tal növekedett. Ezen belül a legnagyobb növekedés az iparcikk jellegű vegyes üzleteknél volt megfigyelhető (589), miközben az elektromos háztartási cikkek szaküzleteinek száma 229-cel, a textilszaküzletek száma 110-zel csökkent egy év alatt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2005-ben a kiskereskedelmi üzlethálózat 415 ezer m2-rel bővült. Az alapterület-gyarapodást döntően a második félévben nyitott nagy alapterületű egységek eredményezték. Az egy üzletre jutó átlagos alapterület 1 év alatt (2 m2-rel) 104 m2-re emelkedett. Az alapterület-gyarapodás 40%-a közép-magyarországi régióban valósult meg, és közel ilyen arányban részesedett a növekedésből az élelmiszer jellegű üzletek és áruházak összes alapterülete. A kiskereskedelmi üzletállomány 2005. december 31-én 17.3 millió m2 alapterületen végezte tevékenységét.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








