Az agrártermékek termelői árszintje 2005 január-szeptemberében 5.5%-kal alacsonyabb volt, mint az előző év azonos időszakában. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 12.9%-kal csökkent, az állati termékeké 2.5%-kal nőtt - közölte a KSH. A mezőgazdasági termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások árszintje 1.7%-kal mérséklődött. Szeptemberben a növényi és kertészeti termékek
Szeptemberben a növényi és kertészeti termékek árszintje 6.8%-kal volt alacsonyabb, az élő állatok és állati termékeknél az árszint 3.2%-kal maradt el.
A gabonafélék átlagára idén az első kilenc hónapban 28.1%-kal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban. (Tavaly az utolsó negyedévben - nagy volumenű felvásárlás mellett - jelentősen csökkent e termékcsoport ára, az index az év végéig még számottevően változhat.)
A zöldségfélék ára idén január-szeptemberben 5%-kal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában. Ezen belül termékenként nagy szóródás tapasztalható. A vöröshagyma ára 20%-kal csökkent, a paradicsomé pedig (a felvásárolt mennyiség 27%-os csökkenése mellett) 51%-kal növekedett.
A gyümölcsfélék ára 17.7%-kal emelkedett 2004 azonos időszakához képest. Közülük az alma ára (a felvásárolt mennyiség 40%-os, főként a későbbi éréssel összefüggő csökkenése mellett) átlagosan 36.2%-kal haladta meg a bázisidőszakit.
2005 első kilenc hónapjában a vágóállatok termelői ára 3.8%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül a nagyobb mennyiséget képviselő vágósertés ára 6.7%-kal emelkedett, a vágóbaromfié 3.3%-kal csökkent. A tej termelői ára 3.6%-kal növekedett, a tyúktojásé pedig 5.1%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál.
A mezőgazdasági termelésben felhasznált termékek és szolgáltatások közül a legnagyobb mértékben (mintegy 11%-kal) az energia és a növényvédő szerek árszínvonala emelkedett. A mezőgazdasági folyó termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások ára 2.7%-kal csökkent, a mezőgazdasági rendeltetésű beruházási javaké 4.6%-kal nőtt. Az agrárolló mutatója 96.1% volt.

A kutatók szerint az egyik ok, amiért az adakozás javíthatja a fizikai egészséget az az, hogy segít csökkenteni a stresszt és a feszültséget.
Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
-
Fellendült a tőkebevonás a cégeknél
Túlélés, beruházás, felvásárlás – a Hiventures tőkével támogatja.
- Meg kell mutatnia adóbevallását Donald Trumpnak
- Százmilliárd forintot csoportosít át a kormány a költségvetésben
- Lesz jövőjük a pedagógusoknak, ha jönnek az uniós pénzek
- Nyugdíjcélú megtakarítás devizában? Így csináld! (x)
- Újabb, állatról emberre terjedő vírust azonosítottak
- Friss adatok - Kétmillióan már biztosan átestek a Covidon
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


