Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter 2005. július 29-én Budapesten bejelentette, hogy az Asahi Glass, a világ egyik vezető üvegipari vállalata közel 32 milliárd forintos beruházása révén 400 új munkahely jön létre Tatabányán.
Az Asahi Glass gépjárműipari üvegeket gyárt majd Tatabányán. A próbaüzem várhatóan 2006-ban, az üzemszerű termelés pedig 2007-ben indul meg. A tervek szerint az új üzem nagyrészt (80%) külföldi piacokon értékesíti a termékeit, de számítanak a jelentős hazai autóipari cégektől érkező megrendelésekre is.
A vállalat vezetősége a Tatabánya-Környe Ipari Parkot választotta a beruházás helyszínéül, hogy kiszolgálja Közép- és Kelet-Európa egyre növekvő piacát, valamint azért, hogy a régióban már jelen lévő vásárlóit támogassa. A cég menedzsmentje szerint kulcsfontosságú tényező volt a döntés meghozatalában a megrendelőkhöz közeli elhelyezkedés és a jó infrastrukturális körülmények.
Az Asahi olyan autóipari vállalatokat követ, melyek új kapacitásokat hoztak létre Kelet-Közép Európában. Ez a térség a leggyorsabban fejlődő régió az EU-hoz újonnan csatlakozó területek közül. Az előrejelzések szerint a régióban a gépjárműeladások száma a 2003-as 2,4 millióról 4,1 millióra emelkedhet 2008-ra. Az autóüveg és a kapcsolódó magas hozzáadott értékű termékek iránti igény szintén gyorsan növekszik a térségben. Az AGC kész megteremteni azokat a körülményeket, melyek segítségével biztosítható az a szállítási terjedelem és sebesség, amely kielégíti a térségben letelepedett autógyártó cégek igényeit.
Hozzávetőleg 100 japán vállalat működik Magyarországon és körülbelül 16 000 főt foglalkoztatnak. 2003 végéig a japán vállalatok összesen részvény, egyéb részesedés és újrabefektetett jövedelem formájában 569,2 millió eurót fektettek be Magyarországon. A tavalyi évben további 102,5 millió euró japán tőke érkezett részvény és egyéb részesedés formájában.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A japán Asahi Glass Co., Ltd. elsősorban gépjármű-szélvédők gyártásával foglalkozik, ezen a piacon világszerte 30%-os részesedéssel bír. Vevői közé nemcsak a térségünkben újonnan létesülő autógyárak tartoznak (Toyota, Peugeot-Citroën), hanem más nyugat-európai autógyárak is. A céget 1907-ben alapították, a vállalat kezdetben kizárólag üveggyártással foglalkozott, de az 1960-as évek végétől kezdve más iparágakban is - kezdetben a vegyipar, később az elektronikai alkatrészek gyártása - megkezdte működését.
A vállalat európai, ázsiai és amerikai, összesen 350 telephelyén 56.000 embert foglalkoztat. Európában Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban és Csehországban találhatók telephelyei és leányvállalatai. A vállalat forgalma 2004-ban mintegy 1.475.000 millió yen, azaz közel 11 milliárd euró volt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


