A Magyar Nemzeti Bank elemzői a legfrissebb inflációs jelentésben a februári 3.8%-ról 3.3%-ra módosították az idei várható GDP-növekedésre vonatkozó prognózisukat, a 2006-os előrejelzés változatlanul 3.6%-on maradt. Az inflációs jelentés szerint a tavalyi szökőnap-hatás 0.2%-ponttal emelte az GDP-t, (4.0%-kal bővült), míg az idén ugyanekkora rontó hatással járhat. A naptárhatástól megtisztított adatként értelmezhető 3.5 százalékos MNB-előrejelzés a 2004-es 3.8 százalékos becsléssel vethető össze.
Az előrejelzés-rontás érdeminek mondható, és minden bizonnyal elsősorban külső (euró-zóna) konjunkturális okokkal áll összefüggésben. Az ipari termelési, illetve rendelésállományi adatok jelentős növekedési lassulást mutattak az első negyedévben, melyek az Ecostat GDP-gyorsbecslésében vissza is tükröződtek. A múlt heti becslés szerint az idei első negyedévben a magyar gazdaság mindössze 3.0%-kal nőtt (0.2%-pontos becslési hiba).
2005.05.17 10:07
3% növekedés az első negyedévben - Ecostat gyorsbecslés (3.)
Múlt heti egyik cikkünkben ("A nap grafikonja: szembetűnő...) már felhívtuk a figyelmet arra, hogy az utóbbi hónapokban szembetűnő volt az optimizmus-csökkenés a magyar gazdaság idei teljesítményével kapcsolatban.

-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








