E hét kedden (december 21.) tartotta évzáró rendezvényét a Magyar Nemzeti Bank. A díszes eseményen az írott és elektronikus sajtó munkatársainak körében sor került "A 80 éves Magyar Nemzeti Bank - az értékek védelmében" címmel meghirdetett első médiapályázat legjobb pályamunkáinak járó díjak kiosztására is. Az MNB legfontosabb feladatait, illetve az infláció negatív társadalmi hatásait bemutató pályázatával a portfolio.hu makrogazdasági elemzője Weinhardt Attila a harmadik helyezést érte el.
Az eseményt az MNB vezetése részéről Adamecz Péter alelnök, illetve Missura Gábor kommunikációs igazgató tisztelte meg. Adamecz Péter év végi záróbeszédében a jegybank célkitűzéseiről, az árstabilitásra való törekvésről, az infláció leszorításáról beszélt, és kiemelte, hogy ezek elérésében a sajtó munkatársainak kitüntetett szerepe van, szükség van az MNB, illetve az írott és elektronikus média munkatársai között az információáramlás megfelelő minőségére, a jó kapcsolatra.
A média felelőssége rendkívül nagy a jegybanki döntések lakosság felé való közvetítésében. Az MNB célja többek között az, hogy a lakosság minél szélesebb rétegei megismerjék a Monetáris Tanács döntéseit, és meg is értsék azok valódi tartalmát. Ehhez azonban közérthető információkra van szükség. Ezt a célt szolgálta az MNB által még tavasszal meghirdetett kezdeményezés, a 2004. évi első médiapályázat.
Az ezen való részvétel egyik alapfeltétele az volt, hogy a nagyközönség számára érthető, figyelemfelhívó, a témában felvilágosító jellegű anyag - műsor vagy cikk - készüljön. Emellett a pályamunkának tartalmaznia kellett olyan részt is, mely az MNB legfontosabb tevékenységeiről, az intézmény magyar és nemzetközi pénzügyi rendszerben betöltött szerepéről is a szól. A benyújtott pályamunkáknak mindenképpen ki kellett térnie az MNB fő feladatára, amely az árstabilitás elérése és fenntartása(azaz az infláció leszorítása és alacsonyan tartása).
Ezen keretfeltételek figyelembe vételével a választható témák közül a portfolio.hu elemzője, Weinhardt Attila az infláció negatív társadalmi hatásai témakör közérthető bemutatása mellett döntött, és "Infláció - a szegények "adója" címmel nyújtotta be pályázatát. Az anyag a zsűri értékelése szerint a 17 érvényes munka közül az egyik legkiválóbb pályázati anyag lett, és így az előkelő 3. helyezéssel jutalmazta azt. A díjakat Adamecz Péter adta át a nyerteseknek.
A díjkiosztó után a megjelent médiamunkatársak kötetlen beszélgetése zárta a délutánt.
A díjnyertes pályázat még egyszer:
Infláció - a szegények "adója"

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


