Az Európai Alapkezelők Nemzetközi Szövetsége (FEFSI) 9-10 %-os növekedést vár az idei évben az európai befektetési alapok piacán. A növekedés mindenképpen figyelemre méltó annak tükrében, hogy az elmúlt időszakban az európai háztartások és intézményi befektetők korábban mind nagyobb mértékben fordultak a banki megtakarítási termékek felé.
A FEFSI adatai szerint 2001 és 2003 között mintegy 800 mrd euróval emelkedett a betétek állománya. Ez kb. kétszer akkora bővülés, mint 1998 és 2000 között következett be. A betétek állománya a teljes megtakarításokon belül 2003-ra 38.2%-ra nőtt a néhány évvel korábbi 33.9%-ról. Ezzel párhuzamosan a befektetési jegyek aránya mindössze 12.2% volt 2003 végén. A befektetők elfordulását elsősorban a negatív tőkepiaci folyamatok okozták.
Ez a folyamat arra mutat rá, hogy az alapkezelőknek továbbra is erős termékinnovációt kell folytatniuk, olyan eszközöket kell kínálni, melyek teljesítménye nem feltétlenül kapcsolódik a részvénypiacokhoz. Ilyenek lehetnek a garantált alapok vagy a fedezeti alapok.
A FEFSI szerint folytatni kell a nyugdíjreformot, hogy az öregedő társadalmak problémájával meg lehessen birkózni. Erősíteni kell a magánnyugdíjpénztárakon keresztüli megtakarítást, elő kell segíteni az öngondoskodást. A pénztárpiacon célszerű minél erősebb versenyt gerjeszteni. Ha ezek a lépések megtörténnek, akkor az európai piac lassan felvehetné a versenyt az amerikaival. Az USA-ban 2003 végén a befektetési alapok forrásainak mintegy 36%-a származott nyugdíjalapoktól. Ezeknek a forrásoknak kb. 68%-át fektették részvényekbe. A FEFSI szerint jó irányba halad a német, a francia, az olasz és a brit piac is.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal