A bruttó szobaárbevétel jelentősen, a vendégéjszakák száma ennél kisebb mértékben növekedett január-októberben - közölte a KSH. A szállodák átlagosan 62%-os szobakapacitás-kihasználtsággal működtek, ami 5 százalékponttal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában.
A szállodák az év első tíz hónapjában átlagosan 62%-os szobafoglaltsággal működtek. A legmagasabb kapacitáskihasználtságot a budapesti négycsillagos házak érték el, ez a mutató csak ebben a csoportban emelkedett 70% fölé. A vidéki szállodák kihasználtsága a területi elhelyezkedéstől függően - a Magyarország keleti részén működő négy- és ötcsillagos egységek kivételével - 52-58% között változott.
Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 14 ezer forint volt a vizsgált időszakban, ami folyó áron 300 forint emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A négycsillagos szállodákban 12 000-14 400 forintba, a háromcsillagos egységekben 6400-8900 forintba került egy szoba egy éjszakára.
Egy kiadható szállodai szobára átlagosan 8700 forint bruttó szobaárbevétel (REVPAR) jutott, ami jelentős növekedést mutat az elmúlt év január-októberében elért 7800 forinthoz viszonyítva. Ez a mutató a budapesti ötcsillagos egységekben 20 ezer forint fölé emelkedett, a fővárosi négycsillagos szállodákban pedig meghaladta a 10 ezer forintot. A többi vizsgált csoportban 3400-7600 forint szobaárbevétel jutott egy kiadható szállodai szobára.
A bruttó szobaárbevétel folyó áron 13%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest. Az emelkedés - a balatoni háromcsillagos szállodák kivételével - minden vizsgált csoportban jellemző volt. A bővülés mértékét tekintve jelentős különbség figyelhető meg, hiszen a fővárosban 12-20%-os, Magyarország keleti részén 5-7%-os, nyugati részén 1-2%-os volt.
Január-októberben a szállodákban eltöltött vendégéjszakák száma egytizedével nőtt az előző év január-októberhez képest. A bővülés - a Balaton kivételével - az egész országot jellemezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








