A bruttó szobaárbevétel jelentősen, a vendégéjszakák száma ennél kisebb mértékben növekedett január-októberben - közölte a KSH. A szállodák átlagosan 62%-os szobakapacitás-kihasználtsággal működtek, ami 5 százalékponttal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában.
A szállodák az év első tíz hónapjában átlagosan 62%-os szobafoglaltsággal működtek. A legmagasabb kapacitáskihasználtságot a budapesti négycsillagos házak érték el, ez a mutató csak ebben a csoportban emelkedett 70% fölé. A vidéki szállodák kihasználtsága a területi elhelyezkedéstől függően - a Magyarország keleti részén működő négy- és ötcsillagos egységek kivételével - 52-58% között változott.
Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 14 ezer forint volt a vizsgált időszakban, ami folyó áron 300 forint emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A négycsillagos szállodákban 12 000-14 400 forintba, a háromcsillagos egységekben 6400-8900 forintba került egy szoba egy éjszakára.
Egy kiadható szállodai szobára átlagosan 8700 forint bruttó szobaárbevétel (REVPAR) jutott, ami jelentős növekedést mutat az elmúlt év január-októberében elért 7800 forinthoz viszonyítva. Ez a mutató a budapesti ötcsillagos egységekben 20 ezer forint fölé emelkedett, a fővárosi négycsillagos szállodákban pedig meghaladta a 10 ezer forintot. A többi vizsgált csoportban 3400-7600 forint szobaárbevétel jutott egy kiadható szállodai szobára.
A bruttó szobaárbevétel folyó áron 13%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest. Az emelkedés - a balatoni háromcsillagos szállodák kivételével - minden vizsgált csoportban jellemző volt. A bővülés mértékét tekintve jelentős különbség figyelhető meg, hiszen a fővárosban 12-20%-os, Magyarország keleti részén 5-7%-os, nyugati részén 1-2%-os volt.
Január-októberben a szállodákban eltöltött vendégéjszakák száma egytizedével nőtt az előző év január-októberhez képest. A bővülés - a Balaton kivételével - az egész országot jellemezte.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről