Az egyhavi átlagos fogyasztói áremelkedés 0.1% volt, 2003. szeptemberhez viszonyítva pedig 6.6%-kal növekedtek az árak idén szeptemberre. A piac 6.9%-ot várt, a tényadat ennél lényegesen jobb lett. Az árnövekedés átlagos nagyságát az idényáras élelmiszerek árcsökkenése jelentősen visszafogta. Idén az első kilenc hónapban átlagosan 7,0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző
Az egyhavi átlagos fogyasztói áremelkedés 0.1% volt, 2003. szeptemberhez viszonyítva pedig 6.6%-kal növekedtek az árak idén szeptemberre. A piac 6.9%-ot várt, a tényadat ennél lényegesen jobb lett. Az árnövekedés átlagos nagyságát az idényáras élelmiszerek árcsökkenése jelentősen visszafogta.Idén az első kilenc hónapban átlagosan 7,0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. 2004. szeptemberben az "alapdrágulás" (maginfláció) 2003. szeptemberhez viszonyítva 5.9% volt.
2004. első kilenc hónapjában (tavaly decemberhez képest) 5.0%-os volt a fogyasztóiár-emelkedés, amelynek kétötödét az áfa- és jövedékiadó-változások okozták.
1 hónap alatt - 2004. augusztushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai átlagosan 0.5%-kal csökkentek. Árcsökkenés következett be az idényáras élelmiszerek (11.9%), a liszt (4.9%) és az étolaj (4.7%) esetében. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai 0.4%-kal emelkedtek.
Szeptemberben a szezonváltás miatt a ruházkodási termékek új kollekciói jelentek meg az üzletekben, így az árak, hasonlóan az előző évek tendenciájához, az átlagosnál jobban emelkedtek. A szeszesitalok, dohányáruk főcsoport átlag fölötti áremelkedésén belül a dohányáruk 3.5%-kal drágultak. A háztartási energia és az egyéb cikkek, üzemanyagok főcsoportokban az árszínvonal kismértékben növekedett 2004. augusztushoz viszonyítva.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


