Úgy tűnik, hogy hazánkban is élénkül a befektetési kedv az online területen aktív társaságok iránt. Az amerikai piacon már 2003 elejétől jelentős felfutás érzékelhető az online szektoron belüli profitabilitás megjelenésének köszönhetően, ez azonban Magyarországon - szemben az 1999-2000 közötti időszakkal - még csak elvétve éreztette hatását. Az amerikai kockázati tőke társaság, a Primus tőkeemeléssel 30%-os tulajdonrészt szerzett az 1997-ben alapított Mirai Interaktívban.
A Mirai Interactive egy teljes szolgáltatási kört nyújtó interaktív ügynökség. A cég 1997-ben alakult, a szakma egyik úttörőjének számít. Meghatározó szerepe volt az interaktív ügynökségi fogalom magyarországi meghonosításában. Jelenlegi 32 fős csapatát stratégiai tanácsadók, fejlesztők, designerek, informatikusok és marketing szakemberek alkotják. A társaság az elmúlt három évben átlagosan 91%-os árbevétel növekedést ért el, s így 2003-ban 150 m Ft bevételt realizált.
A Mirai nyereségesen működik, a tőkeemelés további fejlesztéseket finanszíroz.
A felek nem kívánták nyilvánosságra hozni a tranzakció adatait, mindazonáltal a Primus befektetési politikájából a felső határérték a részesedés árazását illetően könnyen számszerűsíthető. A Primus 1.2 m USD (250 m Ft) befektethető tőkével rendelkezik, s egy befektetésbe maximum tőkéje 25%-át helyezheti. Ebből adódóan maximum 62.5 m Ft-ot invesztált a Mirai Interaktívba, mely 208 m Ft-os maximális cégértéket eredményez.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Orbán Viktor: már készül a kormány a második uniós elnökségre - fotó
- Lázadnak a német zöldek az uniós menekültpolitika szigorítása ellen
- Baleset miatt van útzár az M7-esen, jármű zúgott át a szemközti oldalra
- Sejtelmes videó jelent meg a szerdai kormányülésről
- Rengeteg amerikai harci repülő jön Európába
- Június 20-án temetik Máthé Erzsit
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


