A március utolsó két napján megrendezett "Biztosítási piac 2004" című két napos IIR-Fórum a biztosítási piacra jellemző trendeket, kérdéseket, és a csatlakozással járó feladatokat, változásokat, lehetőségeket helyezte a középpontba. Összefoglalónkban leginkább az életbiztosítási piac perspektíváiról számolunk be. A rendezvényen a hazai biztosítási piac neves szakembereitől, vezetőitől hallhattunk a legfontosabb stratégiai és operatív kérdésekről, illetve több gyakorlat-orientált beszámolót arról, hogy mit jelent a biztosítási piac számára az osztrák 1995-ös és a magyar 2004-es mérföldkő.
A bevezető előadások a magyar biztosítási piacban rejlő lehetőségeket hangsúlyozták: a társadalmi öngondoskodás felértékelődésének következményeként optimista a jövőkép a felelős európai gondolkodás magyarországi elterjedésének biztosításpiaci hatásaival kapcsolatban.
A GFK. Hungária osztrák viszonylatból próbálta levezetni a kínálati-keresleti trendek alakulását. A kínálati oldalon a banki lakossági piacot a fuzionálások jellemzik majd a csatlakozó országokat tekintve, aminek elsődleges célja az optimális méretgazdaságosság elérése, ezzel szemben a biztosítási piacon egyes külföldi biztosítók leányainak fiókká történő átalakítására és egyes területen piacmélyülésre számíthatunk. Két konkrét betörési ponton lehet majd jelentősebb pozíciókat nyerni: megjelenhetnek "fapadosok" szolgáltatók a nem-élet piacon meglepően új direktcsatornákkal, valamint hosszú távú stratégiával rendelkező "komolyabb" cégek a felső 300-500 ezres lakosságot megcélzó "life-health" területen.
A fiókká történő átalakulásokat több vezető, így Dr. Kepecs Gábor, az ÁB-AEGON vezérigazgatója is kihangsúlyozta, valamint egyöntetű vélemény alakult ki a nyugdíj-előtakarékossági kínálat egyre fokozódó szerepéről is.
A keresleti oldalt tekintve általánosságban elmondható, hogy a fogyasztók egyre igényesebbek lesznek a pénzügyi szolgáltatásokkal szemben, így az üzleti szféra Uniós viszonyokhoz történő csatlakozását követően a szolgáltatások értékének növelése kerül egyre inkább a középpontba. Az 1990-es évek második felét jellemző radikális növekedésre rövid távon ne számítsunk: várhatóan 2004-2006-ban a piac kissé visszakapcsol, viszont közép távon már 16-22%-os bővülés valószínűsíthető.
Kiegyensúlyozott növekedési ütem mellett az egyszerre több célt is lefedő vegyes életbiztosítások, illetve nyugdíjbiztosítások előretörésére lehet számítani. Az utóbbi termékek eddig Magyarországon komplementerei voltak a jól teljesítő megtakarítási típusú termékeknek, amelyek a csatlakozást követően allfinance szolgáltatásokba csomagolva terjedhetnek tovább a lakosság körében. Így a hitelek felfutásával már kitörésre váró lakáshitelekkel és garantált alapokkal kombinált biztosítások részarányának növekedésére, valamint a gyermekcélok előtérbe kerülésére lehet számítani. A szolgáltatások színvonalától függően belépnek a piacra az alacsonyabb lakossági rétegek, viszont magas szintű tanácsadásra is egyre nagyobb igény fog generálódni a felső rétegek felől.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének ezen változásokkal párhuzamosan a fogyasztóvédelmet kell erősítenie - hangsúlyozta Dr. Varga István, fogyasztóvédelmi főosztályvezető. A Felügyelet szerepe megváltozik: az egységes belső piac a mintegy 450 millió fogyasztójával és a piaci korlátok teljes lebontásával számos új lehetőséget ad, de kellő alkalmazkodást is követel. A PSZÁF jövőbeli célja a transzparencia a biztosítók oldaláról a közbizalom és az ügyfelek érdekeinek védelme érdekében, valamint piaci transzparencia az inkorrekt eszközökkel piacot hódító szereplők kiszűrése céljából, mindezt természetesen a verseny korlátozása nélkül.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bemutatták a speciális, hadseregeknek szánt robotkutyát
- Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése
- Megtámadták a Párbeszéd három aláírásgyűjtő standját, feljelentést tettek
- Közel 40 méterrel szárnyalta túl a síugrás világcsúcsát az olimpiai bajnok
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon