A március utolsó két napján megrendezett "Biztosítási piac 2004" című két napos IIR-Fórum a biztosítási piacra jellemző trendeket, kérdéseket, és a csatlakozással járó feladatokat, változásokat, lehetőségeket helyezte a középpontba. Összefoglalónkban leginkább az életbiztosítási piac perspektíváiról számolunk be. A rendezvényen a hazai biztosítási piac neves szakembereitől, vezetőitől hallhattunk a legfontosabb stratégiai és operatív kérdésekről, illetve több gyakorlat-orientált beszámolót arról, hogy mit jelent a biztosítási piac számára az osztrák 1995-ös és a magyar 2004-es mérföldkő.
A bevezető előadások a magyar biztosítási piacban rejlő lehetőségeket hangsúlyozták: a társadalmi öngondoskodás felértékelődésének következményeként optimista a jövőkép a felelős európai gondolkodás magyarországi elterjedésének biztosításpiaci hatásaival kapcsolatban.
A GFK. Hungária osztrák viszonylatból próbálta levezetni a kínálati-keresleti trendek alakulását. A kínálati oldalon a banki lakossági piacot a fuzionálások jellemzik majd a csatlakozó országokat tekintve, aminek elsődleges célja az optimális méretgazdaságosság elérése, ezzel szemben a biztosítási piacon egyes külföldi biztosítók leányainak fiókká történő átalakítására és egyes területen piacmélyülésre számíthatunk. Két konkrét betörési ponton lehet majd jelentősebb pozíciókat nyerni: megjelenhetnek "fapadosok" szolgáltatók a nem-élet piacon meglepően új direktcsatornákkal, valamint hosszú távú stratégiával rendelkező "komolyabb" cégek a felső 300-500 ezres lakosságot megcélzó "life-health" területen.
A fiókká történő átalakulásokat több vezető, így Dr. Kepecs Gábor, az ÁB-AEGON vezérigazgatója is kihangsúlyozta, valamint egyöntetű vélemény alakult ki a nyugdíj-előtakarékossági kínálat egyre fokozódó szerepéről is.
A keresleti oldalt tekintve általánosságban elmondható, hogy a fogyasztók egyre igényesebbek lesznek a pénzügyi szolgáltatásokkal szemben, így az üzleti szféra Uniós viszonyokhoz történő csatlakozását követően a szolgáltatások értékének növelése kerül egyre inkább a középpontba. Az 1990-es évek második felét jellemző radikális növekedésre rövid távon ne számítsunk: várhatóan 2004-2006-ban a piac kissé visszakapcsol, viszont közép távon már 16-22%-os bővülés valószínűsíthető.
Kiegyensúlyozott növekedési ütem mellett az egyszerre több célt is lefedő vegyes életbiztosítások, illetve nyugdíjbiztosítások előretörésére lehet számítani. Az utóbbi termékek eddig Magyarországon komplementerei voltak a jól teljesítő megtakarítási típusú termékeknek, amelyek a csatlakozást követően allfinance szolgáltatásokba csomagolva terjedhetnek tovább a lakosság körében. Így a hitelek felfutásával már kitörésre váró lakáshitelekkel és garantált alapokkal kombinált biztosítások részarányának növekedésére, valamint a gyermekcélok előtérbe kerülésére lehet számítani. A szolgáltatások színvonalától függően belépnek a piacra az alacsonyabb lakossági rétegek, viszont magas szintű tanácsadásra is egyre nagyobb igény fog generálódni a felső rétegek felől.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének ezen változásokkal párhuzamosan a fogyasztóvédelmet kell erősítenie - hangsúlyozta Dr. Varga István, fogyasztóvédelmi főosztályvezető. A Felügyelet szerepe megváltozik: az egységes belső piac a mintegy 450 millió fogyasztójával és a piaci korlátok teljes lebontásával számos új lehetőséget ad, de kellő alkalmazkodást is követel. A PSZÁF jövőbeli célja a transzparencia a biztosítók oldaláról a közbizalom és az ügyfelek érdekeinek védelme érdekében, valamint piaci transzparencia az inkorrekt eszközökkel piacot hódító szereplők kiszűrése céljából, mindezt természetesen a verseny korlátozása nélkül.
Nincs egyszerű dolguk azoknak a vállalatoknak, amelyek közösségi finanszírozási platformon keresztül szeretnének értékpapírt kibocsátani.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Napokon belül indul a regisztráció a nyári diákmunkaprogramra
- Felhőszakadás, özönvíz - Ez jön most, vegyük komolyan!
- Magyarországra érkeztek ukrán hadifoglyok – erősítette meg Semjén Zsolt
- Beindult az ukrán ellentámadás - Szakértő: igen is, nem is
- Orbán Viktor: szükségünk van arra, hogy Közép-Ázsiából energia érkezzen Európába
- Nagy István: máris látszanak a kötelező bolti akciók pozitív hatásai
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


