2018. február 22. csütörtök Gerzson

2 pofonegyszerű tipp, hogyan keress többet a munkádban 2018-ban

Tudósok szerint sokkal jobban jár az a munkavállaló, aki nagy erőbedobással összpontosít kevés feladatra , mint az, aki munkaóráinak számát növeli megannyi feladat teljesítése érdekében. Ráadásul a túlterheltség ellen a legkézenfekvőbb olykor nemet mondani a főnöknek, ezzel is növelve a hatékonyságot. A hatékonyság pedig hosszútávon egyenlő a sikerrel, aminek következtében jöhet a megérdemelt előléptetés és fizetésemelés.

Sokak fejében fordulhat meg munka közben, hogy bezzeg ez vagy az a kolléga már megint mennyi dicséretet kapott, ne adj isten elő is léptették, miközben te pontosan tudod, hogy nem dolgozik annyira keményen, mint te. Könnyen állhatsz tehát érthetetlenül a dolog előtt, a tudomány most azonban megmondja, mit is csinálsz valójában rosszul. Sőt egyenesen szembesít azzal: lehet, hogy többet dolgozol, de minden bizonnyal kisebb hatásfokon, mint "az a bizonyos kolléga" - derül ki egy friss kutatás eredményeiből, melyet az Universitiy of California, Berkeley professzora Morten T. Hansen publikált új könyvében.

A több mint 5 000 ezer munkavalló bevonásával készült felmérés legfontosabb mondanivalója az, hogy

akik a legjobbak voltak munkahelyükön nem többet, hanem okosabban dolgoztak, mint mások.

Azt pedig, hogy mit jelenet "okosabban" dolgozni leginkább két, pofonegyszerűen elsajátítható pontban lehetne összefoglalni.

1. Ne a főnököt okold

Professzor Hansen egyik legfőbb tanácsa az, hogy inkább kevesebb dologra koncentráljunk nagy erővel, mintsem, hogy felapróznánk a figyelmünk, megannyi kisebb feladat között. Az oktatót a számok is igazolják, felmérései szerint sokkal jobban teljesítenek a munkában azok, akik kevés feladatra koncentrálnak nagyon erősen. Szomorú adat azonban, hogy ez mindösszesen a dolgozók 16 százalékára volt jellemző.

24 százaléknyian vannak azok, akik a főnöküket okolták azért, mert képtelenek kevés feladatra megfelelően koncentrálni. Nekik persze igazuk lehet ez ügyben, hiszen ki ne tudná pontosan, hogy a főnök az az ember, akinek mindig, minden körülmények között van egy újabb feladatat a számodra. Hansen szerint azonban

mindenkinek meg kell tanulni nemet mondani.

Azt tanácsolja tehát a munkavállalóknak, hogyha ténylegesen sok munkát visznek egy időben, és pontosan tudják, hogy egy újabb feladattal összedőlne az a bizonyos kártyavár, akkor inkább beszéljenek a főnökkel, és találjanak más megoldást. A legfontosabb tehát a kommunikáció, hiszen végeredményben a felettesnek is a lehető legnagyobb produktivitás elérése a legfőbb cél.

2. Több figyelem, kevesebb idő

A nagyobb figyelem tehát hatékonyabbá tesz a munkádban. De hogy érhető mindez el, azon túl, hogy a főnök nem áraszt el mindenféle teendővel? Hansen szerint a legjobb stratégia "a darabkák összeillesztése", ami annyit jelent, hogy találd meg az alapvető kapcsolatot aközött, amit szenvedéllyel csinálsz, és ami világos, jól meghatározható célt szolgál a munkahelyeden.

A tanulmány bizonyítja, hogy azok, akik szenvedéllyel állnak munkájukhoz, azok sikeresebbek, mint azok, akiknek hiányzik ez a fajta lelkesedésük. Ez azonban nem jelenti szükségszerűen azt, hogy munkát kell váltanod. Elég lehet pusztán annyi, hogy az éppen teljesítendő feladatokat új perspektívából szemléled, és megpróbálod magadban átállítani a nézőpontokat.

Persze, ha ez nem lehetséges, még mindig ott van a munkaváltás lehetősége. Ekkor azonban érdemes már a legelejétől olyan helyet keresni, ahol a szenvedélyed találkozik munkáltatód céljaival. Ez ugyanis elemi érdek minden munkában, és az alapvetése annak, hogy kiegyensúlyozott életet élhess.

(BusinessInsider)
Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

02.22-02.28
Országos

Lidl

02.22-02.28
Országos

Interspar

02.22-02.28
Országos

Spar

02.22-02.28
Országos

Interspar

02.15-02.21
Országos

Spar

02.15-02.21
Országos

Lidl

02.15-02.21
Országos

Auchan

02.15-02.21
Országos