Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
Idén összesen több mint 100 milliárd forint forrást nyújtottak a lízingtársaságok a vállalkozásoknak a kedvezményes jegybanki konstrukciók - az NHP fix és az áprilisban indult NHP Hajrá - keretében - közölte a Magyar Lízingszövetség. Csak az NHP Hajrához köthető lízingfinanszírozás öt hónap alatt meghaladta a 40 milliárd forintot. Az utóbbi konstrukcióban érintett cégek pedig átlagosan több mint 11 millió forinthoz jutottak a lízingkonstrukciók révén, amelyek átlagos futamideje 5,6 év. A lízingcégek szerint a kedvezményes finanszírozás segítségével megvalósuló eszközbeszerzések, fejlesztések tompítják a járvány negatív hatásait, emellett fontos szerepet kapnak a gazdaság újraindításában.
Bár a koronavírus-járvány szinte minden szektorban komoly visszaesést okozott, több ezer vállalkozás a jegybank kedvezményes programja, az NHP Hajrá keretében lízingforrásokat vett igénybe a beruházások, eszközbeszerzések megvalósítása érdekében - közölte a Magyar Lízingszövetség.
Fölényben a mikrovállalkozások
A szervezet összesítése és a jegybanki adatok szerint a lízingcégek az NHP Hajrá indulásától, azaz április végétől augusztus végéig összesen 3474 vállalkozáshoz helyeztek ki összesen 40,4 milliárd forintot. Egy-egy vállalkozás több mint 11 millió forint kedvezményes forráshoz jutott, az átlagos futamidő pedig 5,6 év.
A Lízingszövetség által készített összefoglalóból kiderül az is, hogy az NHP Hajrá tavaszi rajtja előtt az NHP fix programban juthattak forrásokhoz a vállalkozások. Utóbbi keretében pedig összesen 228 milliárd forintot helyeztek ki a lízingtársaságok a magyarországi mikro, kis- és középvállalkozásokhoz. Az összegnek több mint a negyedét, összesen 60 milliárd forintot ebben az évben helyezték ki a lízingcégek. Ez egyben azt is jelenti, hogy a két NHP-s konstrukción belül csak ebben az évben több mint 100 milliárd forint lízingfinanszírozást vettek igénybe az érintett társaságok.
Tóth Zoltán elmondta azt is: "A korábbi időszakokhoz hasonlóan az idén is a mezőgazdasági gépek és a kishaszongépjárművek lízingjénél veszik a legnagyobb arányban igénybe az ügyfelek az NHP-s konstrukciókat. Ez utóbbiaknál a részesedés növekedése folyamatos, immár az ügyletek közel háromnegyede ebben a konstrukcióban jön létre. Emellett jelentős a jegybanki program aránya az építőgépek, a tehergépjárművek és az egyéb gépek, berendezések lízingfinanszírozásában is."
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lízingcégek jelentős szerepet vállalnak a gazdaság fellendítésében
A jövőről szólva a Magyar Lízingszövetség szakértője közölte: "A koronavírus-járvány miatt rendkívül bizonytalan, hogy az idei évben hogyan teljesít a magyarországi lízingszektor. A jelenlegi adatok és az előrejelzések alapján talán a tavalyi - egyébként rekordnagyságú - kihelyezés 75 százalékát érheti el a lízingpiac." Noha több szektorban megkezdődött a visszakapaszkodás, de a lízingpiac számára legfontosabb területek, többek között a gépjárműpiac és általában a beruházások, eszközbeszerzések alakulása még jelentősen elmarad a korábbi évek szintjétől.
Mindenesetre a fenti számok is mutatják, hogy a lízingcégek jelentős szerepet vállalnak a gazdaság fellendítésében a piaci, valamint az NHP Hajrához köthető konstrukcióikkal.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








