A magyar lakosság közel fele tervez idén külföldi nyaralást, és egy-egy háztartás átlagosan 575 ezer forintot szán az utazásra.
Megújította Társasházi Pályázatát az OTP Business
Akadálymentesített lombház Budapesten, valamint egy játszótér Szigethalmon: csak két példa azon eredmények közül, amelyekhez tavaly mind a pályázatírásban, mind a kivitelezésben összefogtak a társasházi közösségek, hogy az OTP Business segítségével fejlesszék környezetüket. A Társasházi Pályázat keretében ebben az évben a hitelintézet már összesen 15 millió forinttal támogat országszerte 20 lakóközösséget.
"Minek pályázzunk, ha úgysem nyerünk?" - így reagált a korábbi közös képviselő a 100 év körüli pesti házba nemrég költözött Sutus-Nagy Anett emlékei szerint arra a felvetésre, hogy a ház pályázaton szerezzen forrást fejlesztéseihez. A lakók azonban kezdeményezték a közös képviselő leváltását, majd saját kézbe vették a ház ügyeit. Az egyébként pályázati tanácsadással foglalkozó három gyermekes édesanya és a többi lakó közösen döntött a társasház udvarának megújításáról, majd a társasház intézőbizottságának tagjaiként találtak ehhez pályázati lehetőségeket. Így készült el például a járdafelújítás, és legutóbb, az OTP Business Társasházi Pályázata segítségével az a különleges, integrált lombház is, amelynek tervezésekor szempont volt, hogy a házban lakó, izomsorvadással élő és mozgásában korlátozott gyermek is együtt játszhasson társaival.

"A közös céljaink és az együtt szervezett társasházi programok folyamatosan erősítik és építik a közösséget. A kisebb-nagyobb közös ügyek egyszerre teszik kellemesebbé a mindennapjainkat és tanítják gyermekeinket a közösségért és a környezetért való cselekvés fontosságára" - mondta Sutus-Nagy Anett.
Szigethalmon - szintén a tavalyi pályázat egyik nyerteseként - játszóteret alakított ki udvarán egy társasház, Budaörsön pedig egy lakóközösség a környezettudatosságot is figyelembe véve szélenergiával hajtott huzatfokozókat helyezett üzembe a támogatásból.
A komoly érdeklődés nyomán idén . Ebben az évben már 20 lakóközösség összesen 15 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyerhet. A pályázatok az erre létrehozott honlapon, egy egyszerűen kitölthető adatlap beküldésével nyújthatók be 2020. május 17-éig.
(x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








