Több jelentős bank is érdeklődik a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kezdeményezésére létrejött Pénziránytű Alapítvány és a MasterCard által az "Év Bankja" díjsorozat keretében közösen meghirdetett, a kereskedelmi bankok által elnyerhető "Pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank" cím iránt - derült ki az MNB közleménye szerint a tegnapi, az alapítvány által megrendezett tájékoztatón, ahol a cím odaítélésének szempontrendszerét és a zsűri összetételét is ismertették.
A tájékoztatón szó esett a "MasterCard - Év bankja" megmérettetésről, valamint az újonnan meghirdetett "Pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank" kategória odaítélésének módjáról. Amellett, hogy figyelembe veszik a már megvalósult programokat, az értékelési szempontok nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a pályázók a közösen kezdeményezett, és a lakosság több szegmensére is kiterjedő akciókban gondolkodjanak.
A tájékoztató nem titkolt célja volt, hogy még a díj idén első alkalommal történő odaítélése (2010. ősze) előtt olyan új kezdeményezésekre ösztönözze a piaci szereplőket, amelyeket a pályázati anyagukban idén ugyan még csak vázlatosan szerepeltethetnek - mivel a zsűri az odaítélés előtt eltelt egy évben megvalósult akciókat értékeli -, de a következő évben már jelentős súlyuk lehet a pályázatok elbírálásakor.
A zsűri tagjainak felkérésekor a cél az volt, hogy minél több szempont érvényesüljön az elbírálás során, így a fogyasztóvédelem, a média, a tanácsadás és a tudományos élet elismert szakemberei egyaránt részt vesznek a pályázatok értékelésében.
A zsűri tagjai a következők:
dr. Várhegyi Éva, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumának elnöke, a Pénzügykutató Zrt. tudományos tanácsadója
dr. Dietz Gusztávné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Papp Emília, a HVG újságírója
Szép Péter, a Scale Consulting alapító partnere
Muraközy Balázs, a Közgazdaságtudományi Intézet Makrogazdaságtan és növekedés kutatócsoportjának tagja
A díjat meghirdető szervezetek remélik, hogy az új díj rövid idő alatt - a már korábban létező kategóriákhoz hasonlóan - presztízsértékűvé válhat, és a cím elnyerésének lehetősége újabb ösztönzést ad a kereskedelmi bankoknak arra, hogy a lakosság pénzügyi jártasságát növelő kezdeményezéseket hívjanak életre - olvasható az MNB közleményében.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








